Personalvetaare
Nu håller jag för fullt på att plugga till högskole provet då jag bestämt mig att börja plugga på högskolan i höst.
Har setat och funderat mycket på Museum och kulturvådrare. Arkiolog, historiker, designer, och alla de estetiska alternativen.
Men nu har jag börjat funderat på att utbilda mig till Personalvetare, vet ietn exsakt vilken inriktnign elelr vad det igentligen kommer innebära och vill gärna veta mer om detta, så någon som vet något?
Alla de yrken du räknar upp är det svårt att få arbete inom, vilket jag definitivt anser att du bör räkna in…
Det mest realistiska av dina alternativ är PA-programmet dock är det även där hårt konkurrens om arbetena.
JA det är svårt att hitta något.
Vill hittan ågot jag ka nfå jobb innom som jag endå klarar av. har ca 17 igymnasiebetyg och ska göra högskoleprovet nu i helgen.
Matte är inte min starka sida och hjag har bara godkänt i matte A så jag vet klarar ju inte av några mattematiska utbildnignar.
Jag vill ha ett omväxlande kreativt jobb och jag vill känna att jag hjälper andra och gör nytta.
Jag är driven och utåt men har diagonsen pipolaritet och det innebär just nu för mig att jag går in i deprisjoner är onaturligt trött.
Matte B krävs ju tyvärr för många utbildningar.
Lärare/förskolelärare kan det vara något för dig?
En grundutbildning till undersköterska?
Andra intressen som du tror kan leda till arbete?
Att du saknar matte B tar bort vissa av dina valmöjligheter om du ej är villig att läsa till detta…
Jag kan läsa upp matte B men det är ju ett jäkla jobb. Undersöterka vet jag inte fick för mig att det var stora kvar att komma in och att utbildnign inte skulle funka. Lärare Har jag sagt nej till min sjukdom skulle inte klarar av det.
Jag har funderat på personalvetare jag med. Vet flera familjevänner och föräldrar till mina kompisar som har eller arbetar med just det. Verkar vara ett oerhört roligt yrke och superbrett.
När du bestämmer dig vad du vill läsa. Strunta i om det är svårt att få jobb sen eller inte. Bestäm efter hjärtat för du kommer tjäna på det i längden. Det är inte kul att studera till ett yrke som man inte brinner för.
Jag ska i så fall satsa på arbetsrätten då jag tycker det är väldigt intressant. Sedan beror inriktningarna på vilket universitet/högskola du läser på.
Lycka till 😃
Jag tror att man behöver brinna för det man ska läsa till, med en gnutta förnuft. Det blir allt för tufft annars, både studierna, men även att knipa ett jobb. #3 Lärarjobb är inget man bara får för att det behövs..finns de som väljer det utifrån statistik och som sedan står utan jobb. (Eller inte klara utbildningen) .