Studier iFokus

Studier

Etiketter01-allmänt-om-studier07-personlig-utveckling
Läst 126 ggr
Herveaux
2026-02-10 15:41
3

Börjat på ny kurs!

Efter en veckas väntan på kurslitteraturen (tack svensk postgång…) så var jag så laddad att få sätta igång med min nya kurs.
Online, på distans. Helt perfekt för mig! 😄

BAM! – knockad av influensa, i en vecka.
…den kunde inte ha brutit ut en vecka tidigare när jag ändå väntade på böckerna? 😅

Då gör vi ett nytt försök. Böcker. Frisk. Redo!
Idag fick jag då äntligen börja och det känns så bra.
Ämnet är intressant redan från sta– Vad? Vilken kurs? 🤔

Ursäkta mig, lite överladdad som sagt. Jag har börjat läsa kursen
"Sorg och krisrådgivning" hos Humanistiskt Lärcentrum.

Att beskriva ämnet som "roligt" låter väl minst sagt bakvänt men det är ett område jag är väldigt intresserad av. Ni som sett min signatur uppdateras varje vecka med nya blogginlägg från Coffinfolk, en blogg om döden, är väl föga förvånade över kursvalet.

Planen är sen att börja arbeta med sorgstöd. ❤️‍🩹
Gärna en kombination av eget företagande och ideellt arbete genom tex Röda Korset.

Det var bara det jag ville säga. 🙂
Om du också sitter i startgroparna för ny kurs eller utbildning, lycka till!

// Harley

Tarotstollan
2026-02-11 00:26
2

Förstår att det är intressant för dig.

Jag läser alla dina inlägg på Coffinfolk, både skrämmande, otäcka och intressanta.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Herveaux
2026-02-11 09:04
0

#1: Modigt av dig att läsa även när ämnet känns kusligt! 🌺
Inläggen för resten av februari och mars är mer lågmälda så ni som läser får lite andrum. 😅

// Harley

Tarotstollan
2026-02-11 12:39
0

#2. Mest makabert tyckte jag det var med henne som drunknat och alla dessa fotografier och bilder som spreds.
Låt henne vila i frid!

Tänker som om att det varit någon släkting till mig som de skulle fotografera och visa bilder på den, mår fysiskt illa när jag tänker på det.

Herveaux
2026-04-21 12:36
1

Idag fick jag hem mitt kursintyg! 🥳

Smått ironiskt så är alla i min familj och släkt som jag skulle vilja berätta för, utspridda på olika kyrkogårdar i landet.

Jag gick bort till "min" kyrkogård ca 15 minuters promenad hemifrån, och satte mig i minneslunden och njöt av vårsolen och fågelkvittret medan jag "pratade" med mina saknade. ❤️‍🩹
Knappt hann jag avsluta "samtalet" innan tuppen på gården intill började gala. Det var som om slumpen gick in och underströk startskottet på ett nytt kapitel.

Hemma igen fortsatte jag spela spelet Star Stable Online, i vilket det just nu pågår ett event. Där fick jag ett nytt husdjur; en katt med namnet Fenix.
Okej slumpen, budskapet mottaget. 😄😅

Imorgon ska jag börja skicka ut spontanansökningar för ny tjänst.

// Harley

Tarotstollan
2026-04-21 17:03
2

Så kul, grattis!🌹

Dina släktingar vet nog redan, de finns runt dig även om du inte ser dem.💜

Herveaux
2026-04-21 18:19
0

#5: Tack! 😄

Skulle inte förvåna mig, har varit mer aktivitet här än vanligt de senaste dagarna.

// Harley

Tarotstollan
2026-04-21 23:37
0

Har varit ute idag och handlat, kommer inte ihåg när jag var ute sist, säkert över en vecka sedan men måste ju ha något att äta.
Svullna ben, ont i ryggen och ljumsken gjorde det svårt att gå och bära.
Så nu i kväll blir det vila precis som hela dagen i morgon.

Men jag har i alla fall sett vitsippor, pingstliljor och en mini påsklilja i dag, den lilla påskliljan såg jag förra året också kommer jag ihåg.
Så nu har jag sett vårens blommor, nästa är väll tussilagon.