Vad händer om man får IG
jag tar studenten nu i år och om jag inte klarar slutproven kommer jag att bli underkänd i några kurser. Jag började fundera på hur det blir nu med de nya betygen. Det är Matte B och Naturkunskap jag kommer att behöva läsa upp i sådana fall för att kunna läsa vidare till det jag vill. Men eftersom kurserna med de nya betygen är helt annorlunda så vet jag inte riktigt hur jag går vidare. Kommer jag att kunna läsa upp dem kurserna eller måste jag läsa i den nya betygsystemet.
En kompis sa att jag kanske måste läsa om hela gymnasiet, men det kan väl inte stämma om jag tar studenten?
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Du kommer inte att behöva läsa om hela gymnasiet, du borde få ett ofullständigt betyg när du går ut och läsa upp det med Komvux
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag kommer läsa flera kurser nästa år (tar studenten nu i maj, jippie) och de kurserna är inte påbörjade och därför kommer jag gå dom i nya gymnasieskolan och få betyg enligt det. Mina gamla betyg är kvar, det gör att jag får ett såkallat "blandbetyg" men söker inte på den gamla (alltså för 94or osv) gymnasiekvoten. :) Lite rörigt svar kanske
Ja okej då förstår jag, men du läser på samma skola som du går på nu, eller kommer du att läsa upp det på till exempel komvux? :)
Hört många som har fått möjlighet att läsa upp kurserna de missat/rester under nästa år på den skolan de går på, men det får vi tydligen inte på skolan jag går på, så då måste vi läsa på komvux
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Jag kommer läsa kurserna som gymnasieelven dock kommer några lektioner vara på komvux då skolan inte har alla de kurser jag vill läsa plus det krockar lite med olika scheman. Så som gymnasieelev.
Vad jobbig för det gör det faktiskt lite svårare att söka efteråt. Hoppas det går igenom bara man står på sig.
Jo precis det blir ju svårt, jag går media tillexempel och jag läser bland annat textkommunikation, men nu kommer jag klara den kursen men den finns inte på komvux så hade ju varit bättre att läsa den på skolan, samtidigt som jag är glad att komma ifrån den här staden (pluggar i en annan stad än vad jag egentligen kommer ifrån)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns