Öka koncentrationsförmågan?
Egentligen är "öka" lite fel ord, för i mitt fall ligger den på 0 nu mer… Jag behöver få tillbaka förmågan att fokusera över huvud taget, men jag vet inte hur 😭 Jag har försökt googla och så, men tycker inte att jag hittar så mycket mer än "sitt på en lugn plats", vilket inte hjälper mig alls.
Har ni några tips på hur man får tillbaka sin koncentrationsförmåga, eller kanske tips på läsning i ämnet? Jag börjar känna mig desperat nu… 😕

Mvh Stephanie 

För mig fungerar det att stänga av internet, haha. Gör en lista på saker du ska/måste göra, bocka av för varje grej (en liten grej är lättare att klara av än en stor) och tillåt dig att tappa fokus ibland - men tappa det då ordentligt och försök inte plugga ändå. Gör något annat och återvänd sedan när du känner dig färdig med det där andra.
Genom att motionera regelbundet. Jag simmade 4-6 dagar i veckan när jag studerade och fick ypperliga studieresultat.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Håller med #2, gå ut och gå/springa brukar hjälpa väldigt mycket för mig. Och städa rummet innan jag pluggar och alltid ha en fylld vattenflaska med iskallt vatten. Skriv en lista med allt som ska göras och i vilken ordning, så detaljerad lista som möjlig och dela in i små saker som möjligt för det är alltid kul att stryka saker från listan som man har gjort, haha.