Studier iFokus

Studier

Etikett01-allmänt-om-studier
Läst 9620 ggr
Vintersnö
6

Borttappat gymnasiebetyg..

Hallå.

Jag har upptäckt att jag har råkat slarva bort mina betyg från gymnasiet, och därför undrar jag om jag kan vända mig någonstans för att få ett nytt papper? Jag hoppas verkligen att det går.. Vet någon vad jag ska göra?  Tacksam för all hjälp. 🙂

jossa5
1

Du kan ringa till den skola som du gick på och be dom skicka betygen till dig. Behöver du för att skicka in för tex högskola, be att dom vidimerar betygen då först. (Dvs skriver på en kopia och intygar att det är äkta, så att dom räknas som ett original typ)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[Moa-]
1

Beroende på när du gått ut så finns betygen på skolan där du gått eller i stadsarkivet, i många kommuner skickas betygen efter en tid till stadsarkivet som ansvarar för förvaringen.

yoanna
1

Jag råkade ut för samma sak för ungefär ett år sedan, och min skola hade lagt ner så fick lite panik då. Men fick sedan reda på att man kunde ringa till stadsarkivet och be om ett nytt betyg, och dom skickade hem det till mig då. Så det var lätt och krävdes inte mer än ett samtal för att kunna få det :)

Vintersnö
2

Tack för era svar, då kan jag lugna ner mig igen nu då😃Ska kolla med skolan eller med stadsarkivet om det skulle behövas.

Igen, tack! 👋