"The secret"
The Secret är ett TV-projekt som säger sig ha för avsikt att revolutionera våra liv:
"The Secret will be revealed in a worldwide television event in 2006 and will bring joy to billions!!"
Spännande reklam. Det återstår att se hur spännande programmet är.
Vänliga hälsningar
Niklas
Frimurarorden enligt vissa rykten på nätet…
Blaha, blaha tror jag. Men onekligen intressant reklam.
Tom
Hur då Frimurarorden? Att det är de som står bakom det eller att det är delar av deras program som är själva innehållet?
Min gissning är att det är känd kunskap som har paketerats på något smart sätt för TV.
Vänliga hälsningar
Niklas
Att det skulle vara frimurarordens hemlighet som avslöjas. Men det tror jag inte. Jag tror att det är ytterligare en blajjig TV-såpa.
Tom
Vad det än är så har de i alla fall lyckats med marknadsföringen. Ska verkligen bli kul att se vad det är för nå't.
#3: Det tror inte jag heller.
#4: Ja, det har de gjort.
Vänliga hälsningar
Niklas

Kanske något liknande DaVinci Koden? Inte samma story men i samma anda? Om det är gjort på ett smart sätt kan det nog bli spännande.
Oskar
#6 - Tänkte faktiskt också på den. De har lyckats slå an på ungefär samma nerv. =)
På torsdag den 23:e mars är det tydligen dags. Då släpper de "hemligheten". Antingen kan man se den via datorn för 4,95 USD per gång eller också kan man köpa den på DVD.
Vänliga hälsningar
Niklas
$4,95 per gång låter lite ovanligt. Ser ändå fram emot att se vad det är för någonting.
Jag undrar också fortfarande. Lite borde man se i trailern.
Vänliga hälsningar
Niklas
Hörde iofs någonting om att det är en dokumentärliknande film med intervjuer av bl.a. kända författare från "framgångsgenren"… Om det stämmer vet jag inte…

Någon som sett den?
Oskar
Inte jag. Än.
Vänliga hälsningar
Niklas
Nu har jag beställt den. Det står inget om leveranstid. Erik, ryktet du hörde stämde. Det är en film med intervjuer av kända "framgångsexperter". Bland dessa finns:
Jack Canfield, medförfattare till boken Chicken soup for the soul.
Hale Dwoskin, författare till The Sedona method.
John Gray, psykolog och författare till boken Men are from Mars, women are from Venus.
Joe Vitale, marknadsförare och författare till Spiritual marketing.
Jag ser fram emot att få DVD:n.
Vänliga hälsningar
Niklas

Ah, och jag ser fram emot en recension. :)
Oskar
Jag såg den här om dan. Mest imponerad var jag över kvaliten och enkelheten för streamad video i fullskärm. Själva filmen var väl trevlig och bitvis lite inspirerande, men inte vad man hoppats på efter de enastående reklamfilmerna. ;)
Själva dokumentären bygger kring "The law of attraction", och hur man formar sitt liv genom att medvetet styra sina tankar.
Jag tyckte nog att den var sevärd, även om jag hoppats på någonting mer…