Förkortningar i HT-betyg
Men det är väll förkortningar på dina kurser tex HKK=Hemskunskap, KE=Kemi, FY= Fysik osv osv :)
#1 ja det är det jag menar, men jag känner inte till förkortningarna
Det står inga förkortningar i mitt betyg och namnen på ämnena står inte på svenska.
Att hemkunskap står med förvånar mig, det har jag inte haft nämligen.
Jag hade också massa förkortningar när jag skulle söka till gymnasiet på kurser som inte ens fanns med på min grundskola när jag gick där, det var jättekonstigt men lärarna sa att det spelade ingen roll ändå.
Står inte ämnena på svenska så kan det förstås bli lite svårare. Är ditt betyg på engelska då eller?. Har du pratat med dina lärare om det, för det är ju verkligen inte lätt att ha ett betyg på ett språk och sen kommer du till det där och då är det ett helt annat språk! :O
För det menas väl att det är dem kurserna jag läst i skolan? Men jag har inte läst 23 kurser.
Det hade verkligen inte jag heller gjort när jag skulle söka in, men fick förklarat att det va så att mina kurser på min skola var sammanslagna så att t.ex där det stog kemi fysik osv så stog det enbart NO på mitt betyg men det blev det betyg som kom upp på sidan sen.
Jag tror att det finns 23st kurser uppradade sådär för att det finns dom som har läst så många kurser och dom måste kunna skriva in det där, men för dom som inte har läst 23st spelar det ingen roll för, för våra betyg kommer ändå bara upp på domm kurser vi läst. så det är lungt. Om du frågar din lärare sen om detta så kommer den att kunna svara på alla dina frågor :)
#5 Aha okej!
Jag kan inte fråga någon lärare för de vet inget. Jag får ringa gymnasieantagningen i så fall :)
Vet inte dina lärare på skolan?
om dom skriver era betyg borde dom ju veta!?
#7 Jag går inte i en svensk skola 
#8 Nej men dina lärare skriver ju dina betyg, så tänkte att eftersom dom skriver dina betyg och är utbildade så borde dom veta hur sånt där funkar? 
#9 Inte hur det fungerar i Sverige, bara i Tyskland. Det är en som vet det, men han hänvisar helst till Gyantagningen 
#10 hahah men vad typiskt då 
Men det du borde kunna göra är att maila/ringa till antagningsperonalen på den sidan du ska söka på, dom kanske vet? ;)
#11 Yes, det är det jag gjort förut när jag haft frågor
Men sen hittade jag denna sajt!
#12 Hoppas verkligen att det är någon här som har koll på det. Skulle vara roligt att veta också tycker jag 
Japp, alla har samma mall och så fylls aktuella betyg i för respektive elev bara :)
Ungefär på mitten av denna sida så finns förkortningarna.