Studier iFokus

Studier

Etikett05-studieteknik
Läst 2236 ggr
yoanna
0

Hitta fokus?

Hur gör ni för att hitta fokus till att plugga?

Jag tycker att det är roligt att plugga, men har ibland otroligt svårt att hitta fokus. Försöker att stänga av t.ex tvn och andra störande saker men ibland går det bara inte. Den enda gången jag verkligen hittar fokus "på riktigt" eller vad man ska säga är konstigt nog när det är sol ute.

Så frågan är hur gör ni för att hitta bästa fokuset när ni ska plugga? Glad

Fridaaaa
0

Jag har med problem med det vissa perioder :/

Men brukar åka iväg och plugga ibland,finner bättre fokus då :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

yoanna
0

#1 jag har också funderat på att åka iväg och plugga. Skulle vilja åka och plugga på ett mysigt fik eller något, men det känns som att jag kommer tycka det är roligare att studera människorna och så :P
Vart brukar du åka någonstans för att plugga? :)

Fridaaaa
0

#2 Antingen till lärcentret eller bibblan :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gurky
0

Kan i princip inte plugga hemma då det finns 1000 andra saker som dyker upp :P Brukar stanna på campus till 17 eller så. Fast när det är tentadags då blir det plugg till 20 varje dag hemma. Jag pluggar bäst under tidspress.

yoanna
0

#4 Vad skönt att ha ett besstämt ställe du kan vara på, jag skulle också vilja ha det! Jag pluggar ju distans så har inget fast ställe liksom :P

Gurky
0

#5 Ja det är skönt. Har pluggat på distans förut och det var inget för mig. Har du inga kurskamrater i närheten då? :D

yoanna
0

#6 Neej, ingen av mina vänner pluggar här i sthlm. Och vet inte vilka som läser min kurs av dom som var på introduktionen (det va introduktion för alla kurser samtidigt, och bara om dataprogramet vi har)… Men önskar att jag hade det, tror att det skulle underlätta, så man kan diskutera vissa saker osv :)

Gurky
0

#7 Det suger ju :( Underlättar väldigt mycket, alltid bra att kunna diskutera saker och få andra perspektiv. Har ni ingen portal eller nåt? Isf kanske du kan fråga om det är någon som vill plugga ihop där?

Annars hitta nåt mysigt fik, söder har en hel del :)

yoanna
0

#8 Asså jag har försökt hitta det på vår sida, men det ända jag hittade var ett kursforum men där är det ingen som skriver något… Men har du hört något om skolorna Hermods eller NTI-skolan har något sådant? :)

Gurky
0

#9 Jag pluggade på Hermods förut och jag har för mig att dom har det. Annars har dom också lärarledda lektioner? Du kan säkert gå på en sån även om du är antagen till distans. När jag pluggade så var det inte många (mig inkluderat) som gick på dom.

yoanna
0

#10 Vad hette det där du gick in och hittade dina kurskamrater?

Gurky
0

#11 Kommer inte ihåg det, var några år sen :P Dock så hade jag lektioner med en lärare.