Tillbaka till skolan...
Imorgon börjar skolan igen, är så nervös! Jag har bestämt mig för att ta tag i skolan igen efter att ha varit frånvarande hela höstterminen för jag är deprimerad. Känns tufft att tänka på vilken termin jag har framför mig men är samtidigt väldigt taggad! 
Största anledningen till att jag ska ta mig tillbaka är att mina närmsta vänner går i trean, och nu har jag bara fem månader kvar på att dela skola med dem innan de tar studenten, vill vara där så mycket som möjligt de månaderna.
Denna tråden tänkte jag ha för att uppdatera lite om hur det går för mig i skolan, och förhoppningsvis få lite peppande medans jag kämpar mig igenom denna terminen. 
Roligt att du är peppad!
Hoppas det håller i sig, gymnasiet kan vara väldigt tufft och jag gissar att du redan fått känna av det.
Jag är inte alls taggad, trots att det är mina sista veckor med pluggande efter 15 år i skolan. Lärarexamen är inte långt borta, men jag vill bara gräva ner mig under täcket och försvinna.
MVH
Sofie
#1 Lycka till med dina studier!
-
Nu är första veckan avklarad, började inte så bra utan jag var bara på lektioner på fredagen. Engelska och svenska. För första gången i tvåan har jag även pluggat efter skoltid, gjort både sv & eng läxa. Babystegen känns stora just nu. Känns som jag sakta börjar ta mig tillbaka.
Känner mig krasslig nu så jag vet inte om jag ska till skolan imorgon än.
Jo, åk till skolan! Blir du sämre så kan du ju åka hem, men då har du i alla fall försökt och ändå tagit dig dit. Har du inga kompisar eller så i skolan som du kan umgås med? Brukar bli roligare då, även de tråkigaste lektionerna kan livas upp :D
Tack! Jag har suttit idag och gjort en hel uppgift, med massa tråkig litteratur som referenser. Hoppas det blev rätt bara.. Vill hellre arbeta på mitt examensarbete så det blir färdigt istället för andra struntuppgifter ;)
MVH
Sofie
Jag har många kompisar i skolan att umgås med. Både på internatet och i skolan. :) Har riktigt goa kompisar i klassen också för den delen, så det är inget problem. Jag bor på skolan, så det känns ovärt att åka dit om jag ändå ska åka hem samma dag, en enkelresa dit kostar 60 kr. Så känner jag mig inte bra när jag vaknar åker jag inte förren på tisdag, alt imorgon kväll. :)
Usch vad tråkigt det där lät! :P
Har du varit i skolan något? :) Uppgiften som jag trodde jag var klar med har jag idag (igår) fixat så nu är den helt klar. Hade visst hoppat över halva uppgiften. Seminarium imon (idag) och sen är det bara mitt examensarbete kvar. Hej å hå, sen är jag arbetslös xD
MVH
Sofie
En liten tanke - om du har haft det tungt med skolan tidigare, kan du möjligtvis läsa på halvfart istället? Annars är risken att det kommer alldeles för mycket på en gång och man bara kvävs av alla uppgifter som behöver göras. Den känslan får en inte att må bättre, om man mådde dåligt innan 

Mvh Stephanie 

#5 - Är fortfarande sjuk så nej. Men tack för omtanken!
#6 - Vadå läsa på halvfart?