Kan jag komma in på linjen?
Hej, nu är det så att till hösten börjar jag första året på gymnasium och jag vill komma in på djur och naturbruksgymnasiumet men undrar hur bra betyg man måste ha för att få komma in?
Det har alltid varit min stora drömm att få gå där, har längtat i flera, flera år men blir nu osäker om jag kommer få komma in? Jag har problem med matten, jag vet det och jag är inte helt 100% säker om jag kommer få betyg i matten o får panik om jag inte kommer in på den linjen jag vill…
Undrar om man behöver bra betyg för att komma in på djurvårdar linjen-inriktning veterinär?
Undrar även hur bra betyg man behöver för att komma in på djurskötar-linjen- inriktning inom djuraffär, djurparks jobb liknande.
Och så hur bra betyg behöver man för att komma in på hundlinjen, inriktning tex hundinstruktör, jobba på hunpensionat liknande???
oerhört tacksam för svar!
Hälsningar en orolig tjej!
Beror på gymnasiet helt och hållet hur bra betyg man behöver ha, antal sökande med :)
Men innan var man tvungen att vara godkänt i matte, svenska, engelska och idrott för att kunna söka gymnasie men vet inte om det har ändrats.
Ska man utbilda sig mot veterinär och liknande, så krävs bra betyg ja. Det kan ju vara förberedande på gymnasie för vidare utbildning till veterinär och där behövs bra betyg
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1: Ok, hur gäller för djurskötare/djuraffär liknande?
#2 Allting hängerpå gymnasiet, vad som krävs för att bli antagen :)
Jag t.ex kan jobba i djuraffär om jag vill, har gått naturbruk smådjur/hund MEN ska jag starta eget måste jag ha zoocertifikat osv.
Prata med din syv på skolan :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3: Ok, tack!
matte måste du ha godkänt i, annars kommer du inte in. Det tvivlar jag på att de ändrat på.
Syon i skolan har ju möjlighet att kolla vilka betyg de som kom in förra året hade, när jag sökte räknade man på poäng och då kollade syon hur många poäng de som kommit in tidigare år haft för att ge mig ett hum om vilka betyg jag bör ha för att komma in.
MVH
Sofie
#5;
Jag har godkänt i matte, fick veta det och fått stora framsteg, min mattelärare säger att jag lätt kan plugga ihop så jag får ett C
Trodde nästan inte mina ögon och öron, men när jag väl vet hur man ska räkna på rätt sätt så går det bra!!!
Så då kanske det inte är någon fara! jippie!
Bara plugga på, jag ska nå mina drömmar!!!
Grattis!!
MVH
Sofie