Studier iFokus

Studier

Etikett03-gymnasiet
Läst 1855 ggr
moonii
2012-12-22 19:19
0

Projektrapport

Hej!

Ni som har gjort ett projektarbete som man brukar göra på gymnasiet, hur har det gått för er? Vad gjorde ni och vad fick ni för betyg? Hur skrev ni projektrapporten? Hade den stor betydelse för betyget?

[WickedAlly]
2013-01-07 00:00
0

Jag hade ett inredningsprojekt, skulle inreda ett väntrum i enlighet med människans upplevelser och psyke.

Jag tycker att sånt är så sjukt kul så jag gjorde verkligen mycket olika grejer och fick ett mvg.

Följde den där vanliga mallen för rapporten, vet inte hur stor betydelse den hade för betyget för min del men en tjej i min parallellklass hade gjort en fotoutställning inspirerad av Alice i Underlandet. Helt otroliga bilder, hon är sjukt bra på att både fota och redigera. Sen hade vi vårt sånt där samtal som jag inte minns vad det heter.. och vi hade fått någon annans rapport tilldelad för att läsa och tycka till om och jag fick hennes tråkigt nog. Kändes lite som ett skämt, och nu är jag ärlig och inte elak. Läraren började tom fnissa, fast han var lite knäpp så det var väl kanske inte så konstigt. Men hennes rapport sänkte hennes betyg på projektarbetet rejält, trots att bilderna var ett klockrent mvg så fick hon bara G i slutändan. Fast den var också extrem, hon hade inte alls förstått hur man skrev rapporten av någon anledning. Ska nog mycket till för att man hamnar i den sitsen, kanske om man inte lyssnar på något av det lärarna säger alls möjligtvis.. :s