Gratis e-bok: The science of getting rich
The science of getting rich av Wallace D. Wattles är numera public domain och finns fritt tillgänglig på nätet. Bland annat finns den som pdf på The secrets webbplats:
Boken handlar om hur man blir rik.
Vänliga hälsningar
Niklas
Här är ett citat ur boken:
"No man can rise to his greatest possible height in talent or soul development unless he has plenty of money; for to unfold the soul and to develop talent he must have many things to use, and he cannot have these things unless he has money to buy them with."
Jag håller nog inte med om det. Pengar är bra vissa saker, men det är min övertygelse att det inte är en förutsättning för ett lyckligt liv. Man ska ha så mycket att pengar i sig inte är ett mål. Mer behövs inte.
Vänliga hälsningar
Niklas
Intressant!
Så länge visdomen hörde hemma i öst var pengar snarare ett hinder än en hjälp till lycka. Så snart USA tog hand om visdomen har detta ändrats kapitalt (!).
I Indien var Yogin totalt egendomslös - i USA åker han Rolls Royce. Vem är lyckligast?
#2: Det kan man verkligen fråga sig. Nu ska man ha i minnet att boken är 100 år gammal. Jag tror (hoppas) att idealet har ändrats en del sen dess, men det är nog fortfarande rätt som du skriver, att i öst är synen hel annorlunda.
Vänliga hälsningar
Niklas
Ja, nu såg jag att den var från 1910!