varför
Jag vet inte vad felet är men jag känner så lite motivation till skolan, även om jag trivs och allt så är det ytterst lite motivation jag har och plugga. Det går bara inte.. jag gillar inte det (vem gör det?) men jag börjar fundera smått vad det är för fel med mig..
Jag har haft Anorexi i 3år men nu när jag började gymnasiet ville jag "börja om" det gick bra ibörjan men just nu håller både måeendt och motivationen att plugga samt koncentrationen sjunka.
Har ni något tips hur man ska lägga upp skolan smart?
För att kunna plugga bra måste man må psykiskt bra, och du måste vilja plugga och lära dig saker, annars är det ju ingen vits med att gå ditt:p
Att ha mål är någonting som är väldigt viktigt för att få motivation, annars :)
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Känner igen det där, har dock ingen egentlig lösning, kan ibland återfå lusten o arbeta jätte bra någon timme(främst språk då jag är intresserad/har lätt att lära mig) tills det kommen en lärare o ger en ytterligare en uppgift eller omöjlig tidsgräns i förhållande till alla arbeten, då hamnar man på energi nivå noll igen
Men prata med lärarna, för om det finns något område du är väldigt intresserad av så kanske du kan få skriva om det istället etc
Alltid Oavsett