Studier iFokus

Studier

Etikett03-gymnasiet
Läst 1517 ggr
[GeeGee]
2012-10-21 21:10
0

Djurgymnasium

Hej!

Någon som vet vart närmaste Djur- eller naturbruksgymasium finns om man bor i Eskilstuna?

Något speciellt ni kan rekommendera som har mycket smådjur som iller, chinchilla, ormar mm?

Tacksam för svar

Åsa S
2012-10-27 07:13
0

Himmelstalund  eller Ökna i är nog de skolorna som ligger närmast dig som har smådjur, ingen av dem ligger dock supernära men de har internatboende, kostar dock en hel del bo på internat

Emilia-R
2012-11-01 20:16
0

Hej! Jag gick djurvård/natur på ökna och tog studenten nu i våras. Om jag ska vara ärlig så skulle jag INTE välja Ökna igen om jag fick välja om. Vi hade knappt några djurkurser alls, och om vi hade det var det 99,9 % teoretiskt. Jag valde Ökna just för att hålla på praktiskt.. Kan dock vara pga. att jag valde djur/natur istället för djur/djur. Vet att djur/djur hade lantbruksdjur hela torsdagsförmiddagarna, men det var allt.

Fast nu har de ju ändrat utbildningen, jag är inte så jätteinsatt i hur den ser ut nu men tror att det är mycket mer djurkurser! (avis..) Du kan ju komma och kolla på öppet hus som är snart Glad

Ett STOOORT plus var dock internatet (hus 11, rum 3 Flört)! Roligaste jag varit med om i mitt liv, helt klart. Något man måste uppleva Glad

Emilia-R
2012-11-01 20:18
0

Måste tillägga att djurparkskursen var jätterolig! 3 veckors praktik på parken zoo och sedan 4 veckors fördjupning också på parken zoo med lektioner där 2 dagar i veckan - rekomenderas!

IdaKw
2012-11-06 11:25
0

Ökna röstar jag på, går där. Dock bara första terminen så det r nte så mycket djur, men blir mer efter jul! :)

Emilia-R
2012-11-08 19:57
0

#4 Jag kikade lite på de nya planscherna på skolan när jag fortfarande gick där, i kommer ju att få bl.a. hundkursen oavsett om ni väljer djur/djur eller djur/natur, vilket vi inte fick. Och massa annat roligt. Önskar att jag var 3 år yngre.. Oskyldig