Studier iFokus

Studier

Etikett14-övrigt-skolrelaterat
Läst 1248 ggr
:')
0

Praoa på hunddagis

Jag ska praoa på hunddagis i två veckor och undrar om det är någon här som gjort det? Vad fick ni göra ungeför? Glad

Är kanske på fel sajt men..haha Oskyldig

Elin-a
0

Prova att kolla på hundar.ifokus.se också :) de kanske har någon som jobbar på ett hunddagis som kan svara på vad en praktikant skulle få göra hos dem!

:')
0

#1 har frågat där nu också :)

CelsiusT
0

Beror väl på vad du har för erfarenhet och vad det är för typ av dagis och vad dom har för hundar. Alla har olika rutiner. Men troligtvis så får du städa och promenera hundar. Jag var på ett dagis och arbetstränade efter utbrändhet. Då fick jag i början gå promenader tillsammans med dagisägaren direkt på morgonen när jag kom, sedan vid lunch så gick vi promenad igen och efter lunch så var det byte så några hundar som satt i box fick komma ut och andra stängas in (hanhundar som inte tålde varandra fick vara inne i boxen/ute i rummet halva dagarna). Eftermidagspromenad med alla hundar igen. När det var lite hundar så fick jag gå ensam med dom. Därimellan så städade jag, läste tidningar tillsammans med hundarna och försökte fördriva tiden. Det var ett ganska lugnt dagis, inte så mkt aktivitet. Dock så hade hon även salong vilket gjorde att jag ofta tittade på när hon friserade hundar, men fick ibland bara "passa hundarna".

Medarbetare på westernridning.ifokus