Studier iFokus

Studier

Etikett02-grundskolan
Läst 2906 ggr
Sary
2012-08-26 23:22
0

Rekommendera skolor

Hej!

Jag funderar just nu på att byta skola, men jag har absolut ingen aning om vilka skolor som är bra!

Elevernas snittbetyg bryr jag mig inte om, så länge det är en skola med bra miljö där eleverna trivs.

Jag bor i Stockholm och går just nu i årskurs 9, jag skulle bli väldigt tacksam om ni ville rekommendera bra skolor och skriva lite om dom till mig! Flört

:holmgreen:
2012-09-01 18:01
0

Det kanske inte är den bästa ideen att byta i 9:an om du nu inte verkligen vantrivs!

I och med betyg och sånt tänker jag. Dina lärare du har nu har troligen följt dig i utvecklingen, byter du nu så måste du börja om från noll och jobba dig upp igen. Självklart behöver man ju jobba sig upp hela tiden men där känner inte lärarna dig och hela bedömningen börjar ju från noll.

Sary
2012-09-01 22:16
0

Ja, allt det har du rätt i - har dock inte bestämt att jag ska byta skola det är bara något jag funderar på. Glad

Cazzos
2012-09-01 22:44
0

Varför ska du byta skola nu när du har ett år kvar till gymnasiet? Flört

Sary
2012-09-01 23:10
0

#3 för att jag inte trivs så bra på min skola just nu. Flört

mopsen12
2012-09-04 11:45
0

Internationella engelska skolan i Enskede. (Gubbängen.) Passar inte för alla, man måste kämpa som fan för att få höga betyg, men är man inställd på att det kommer bli mycket arbete och att man blir grym på engelska på köpet, kör! Lärarna är helt ok, eleverna är seriösa och snälla och du lär inte störas av stökiga, bråkiga klassrum. Hos oss är det regler och ordning Flört

Sary
2012-09-04 16:15
0

Det låter väldigt bra att det inte är bråkigt och stökigt. Glad

Engelska har jag A i (hihi), men jag är bara väldigt… lat haha.

Så tror inte att engelska skolan skulle bli nån succé för mig, i skolan jag går på nu är det väldigt enkelt att få höga betyg.

mopsen12
2012-09-04 16:35
0

Om du har A i engelska borde det inte vara några problem. Du kan kolla på hemsidan www.engelska.se Glad Där står det mesta. Vi är 30 i våran klass och behöver 2 elever för att bli full klass, dvs 32.

Sary
2012-09-04 17:18
0

#7 fick intrycket av att alla är väldigt abitiösa, vilket jag verkligen inte är. Är det så? Oskyldig

Skulle gärna vilja veta mer om klassen, ifall du till och med går i den Skrattande kikar på hemsidan nu

mopsen12
2012-09-04 18:08
0

Tja, alla är inte ambitiösa, men de flesta strävar efter de högsta betygen om man säger så. Om man inte sköter sig har det ju så klart konsekvenser.

Inga sjalar, mobiltelefoner, drycker, kameror osv är tillåtet i skolan. Vi har något som kallas behavior warning som man får om man bryter någon av reglerna. Till ex springer i korridoren, tar på sig mössan när man är på väg ut, stör under lektionen osv. Efter fyra BW's så får man detention på fredag. Samma sak med fyra "lates", att man kommer sent. Jag har kommit sent kanske tre gånger sedan jag började i skolan och jag har inte fått någon behaviour warning. Jag har gått där i fyra år och trivs väldigt bra med min klass. Vi har kommit väldigt nära varandra efter många lärarbyten och så. Självklart är det grupperingar och liknande men ja, de flesta trivs nog tror jag. Glad

Sary
2012-09-04 18:15
0

Oj, det låter väldigt bra men extremt annorlunda från vad jag är van vid.. det är nästan skrämmande haha.

Tack för all information om skolan, det uppskattas verkligen Skrattande

mopsen12
2012-09-04 21:43
0

Ja, det är väldigt, väldigt annorlunda, hehe. Vad kul att det var uppskattat, lycka till om du byter till någon annan skola! Kram Glad

Sary
2012-09-05 17:38
0

Tack för svaren jag har fått!

Har läst lite om Alfaskolan i Solna, eftersom att den ligger väldigt nära.

Är det någon som vet någonting om Alfaskolan? Glad

Gaiezza
2012-09-12 17:34
0

#12 Säger som sagt som i andra tråden du har.

Jag tycker verkligen att den är hemsk. :)

Bacon, svaret är bacon.