Studier iFokus

Studier

Etikett01-allmänt-om-studier
Läst 2251 ggr
[eroswall]
2012-09-07 16:59
0

Prao!

Jag går i 8:an nu och ska praoa v.47, det är bara det att jag inte vet vart.

Jag funderar på:

H&M

JC

Cafe/bageri

Hotell

Har ni praoat på något över? Hur var det?

Vart har ni praoat?

Tack för svar :)

:holmgreen:
2012-09-07 18:59
0

Ofta får man inte praoplats på affärer som 14åring. I alla fall inte på såna affärer som HM, JC etc. om man inte har kontakter där. Det är bara att ringa runt överallt så du är ute i god tid. :)

Jag har praoat 2v. på dagis. Det var kul för det mesta, men efter två veckor blev jag så sjukt trött på det att jag verkligen inte orkade med barn längre. Haha Usch!

Förslag på prao:

Djuraffär

Diverse butiker (man kan alltid kolla)

mat affärer

dagis

skola - (fritids)

Osv. :)

[eroswall]
2012-09-07 21:02
0

Jo, jag vet. Dom flesta vill att man ska vara typ 15+. Dock har jag en moster på H&M :)

Haha, jo jag vet! Mamma jobbar på dagis så jag brukar hjälpa till lite på sommrarna. Man blir ju halvt döv efter första dagen.

Jag funderar på att praoa på H&M heller typ clarion hotell.. Ska ringa runt lite! Tack för tipsen!

moondancer
2012-09-07 22:31
0

Vad har du för intressen? För att få ut mest av din prao så ska du ju satsa på något du verkligen gillar

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

[eroswall]
2012-09-07 23:57
0

#3 Jo, det är sant. Jag älskar att dansa, men jag vill inte vara på någon dansskola direkt..  Och pilot är något jag alltid velat jobba med när jag är äldre, men jag tror inte man får praoa på flyget?

moondancer
2012-09-08 08:32
0

Du kan ju alltid testa att kontakta dom, man vet aldrig förrän man har testat. Du skulle ju kunna leta efter ett mindra företag,, där är chansen större att få svar.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

[eroswall]
2012-09-08 11:56
0

Jo, ska ringa runt lite! Tack för svar!