Studier iFokus

Studier

Etikett01-allmänt-om-studier
Läst 1544 ggr
Monarchy
2012-08-20 23:33
0

Vilken hemförsäkring?

Som rubriken lyder. 

Vilke hemförsäkring har ni och varför?

Jag är student och ska dela en trea med en klasskamrat.
Tänkte att det blir ju billigare om vi delar hemförsäkring för jag antar det går.

Ica verkar ha en trevlig student hemförsäkring med ink drulle osv. Tyvärr täcker den bara en person och kostar 65kr.

Vad använder ni och täcker det för alla i hemmet?

Sehvrin
2012-08-21 22:22
0

Jag har länsförsäkringar. Detta valde jag för att Studentbostäder hade nåt avtal med dem som gjorde den billig och sen orkade jag inte titta på annat nä jag flyttade. Tyvärr kan jag inte svara på dina andra frågor, då jag är väldigt ointresserad av sånt och därför inte har satt mig in i det mer än nödvändigt. Jag bor ensam och behöver därför inte veta om det täcker för fler.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Monarchy
2012-08-22 13:46
0

Kommit fram till att Länsförsäkringar är bäst för min situation alla fall då vi är två.   kostar 30 kr/månad med hemförsäkring alt 47kr/månad med allrisk för lösäöre.

Frågan är behöver man allrisk?   För jag har egentligen inget av värde. Datorn är två år gammal så den får jag inget för ändå.
Ska vara om jag skaffar mig en dyr kamera i sånna fall, annars känns allrisk helt onödigt för en student.

Har jag rätt?

Sehvrin
2012-08-22 23:25
0

Man får ju titta lite på vad självrisken går på och är det mer än vad sakerna är värda så är det ju inte värt med allrisk. Jag tror att du tänker rätt.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus