Studier iFokus

Studier

Etikett06-tentor-prov
Läst 1966 ggr
[Equidem]
2012-07-31 20:05
0

C-uppsats: ämne

Jag skall nu till höstterminen läsa C-kursen i offentlig rätt, och har precis fått veta vad C-uppsatsen skall handla om. Det som förvånar mig är att vi inte får välja helt fritt vad vi vill skriva om (inom ämnet), utan vi måste skriva om handläggningen av ett förvaltningsärende och jämföra mellan Sverige och ett annat land.

Jag har jämt trott att C-uppsatsen är friare än A-och B-uppsatsen. Brukar det inte vara så? Fast det kanske beror på vilken utbildning man läser…

Ni som skrivit C-uppsats, hur var det för er? Hade ni specifika instruktioner vad gäller val av ämne, eller kunde ni välja ämne fritt (inom ramen för utbildningen)?

[Highonbluetomorrows]
2012-08-10 19:37
0

Jag skriver c-uppsats i sociologi och där var det helt fritt i alla fall. Hade du bestämt ett ämne redan? =/

[Equidem]
2012-08-10 19:58
0

Ja :( Hade verkligen inte tänkt skriva om handläggning av ett ärende. Vi har redan fått skriva en uppsats om handläggningsprocessen i A-kursen (dock bara inom Sverige).

Tycker att vi åtminstone borde ha fått olika alternativ att välja mellan, om de nu måste begränsa ämnesvalet.