Studier iFokus

Studier

Etikett04-eftergymnasiala-utbildningar
Läst 2537 ggr
linoleum
2012-04-10 00:36
0

Hundterapeft?

Jag har efter mycket fundering över hur jag vill göra med mitt liv äntligen funnit något som verkligen känns rätt. Jag vill jobba med hundar, och allra helst på en högre "nivå" än jag gör nu.

Jag har sedan 1 år tillbaks varit en av två svenska kontaktpersoner för en organisation som arbetar med att hjälpa hemlösa hundar i Portugal att få nya hem. Jag har själv en adopterad hund och var just iväg för att hämta en liten tös till min mamma.

Jag är 20 år och har sedan tidigare inga färdiga gymnasiebetyg pga vantrivsel i skola samt. att jag inte hade en aning om vad jag ville göra.. Studerar för tillfället på en folkhögskola där jag pluggar upp ämnena så att jag åtminstone får kreterier. 
Har läst en del om de skolor som finns och till min förtret så kostar de högskolor som finns mer än skjortan. Vill man dessutom läsa till hundterapeft så MÅSTE man ha läst och blivit en färdigutbildad hundinstruktör - vilket gör att det genast läggs på en hel del tusenlappar.

Nu är min fråga: finns det några stipendier att söka för just detta?

Jag känner själv att jag har väldigt mycket i mitt bagage som skulle kunna vara till min fördel ang. just hundar och allt som rör sig runt det ämnet. Både det jag jobbar med nu och har jobbat med under åren som gått.

linoleum
2012-04-11 23:28
0

*putt*

leemland
2012-04-21 13:41
0

Har du testat att googla det?

Det brukar funka för min del när jag försöker hitta något. Jag vet att det finns en sida där du betalar en summa till dom och så letar dom upp de stependier du kan söka. Och då fyller du i ett slags formulär för att dom ska veta vad du är ute efter.

Hoppas det hjälpte lite. :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/