Studier iFokus

Studier

Etikett01-allmänt-om-studier
Läst 1979 ggr
[Zkold]
0

Undersökning språksociologi på nätet

Tänkte ge mig på lite undersökningar till mitt arbete i Svenska C, där jag valde att fördjupa mig i utvecklingen av svenska språket på nätet.

1. Är slang och diverse förkortningar, symboler bra eller dåligt för språkutveckligen?

2. Tror du att svenska slangord och uttryck är varierande beroende vart i landet man bor och är uppväxt?

3. Anser du att du skriver med mycket engelska ord och förkortningar i olika meningar på nätet?

4. Internet är stort, men vart används mest av förkortningar, slang, symboler m.m. tror du?

5. Vilken åldersgrupp tror du utvecklar svenska språket med hjälp av, förkortningar, slanguttryck och ord, engelska ord och förkortningar, symboler och tecken m.m. ?

6. Använder du dig av olika tecken för att förmedla en känsla lättare i samband med meningar i t.ex. forum, meeting-sajter, chatter m.m.?

7. Använder du dig av mycket förkortningar av ord, till exempel… mkt, iaf, kmr, ikv m.m. ?

8. Hur mycket anser du att du använder slanguttryck över nätet?

[Zkold]
0

Nähä, gick det inte göra en undersökning :/ har kunnat det innan…

[Zkold]
0
moondancer
0

Har svarat, vore intressant att få ta del av resultaten

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Sehvrin
0

Äsch då, hann visst inte svara (Enkäten är inaktiverad). Hoppas du fick tillräckligt många svar och att det går bra att skriva arbetet Glad

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus