Studier iFokus

Studier

Etikett11-läxhjälp
Läst 2971 ggr
leemland
2012-03-05 13:49
0

Analys

Hur skriver man en analys? Rent allmänt alltså.. Har kollat runt på nätet och där skriver dom att man kan göra på många olika sätt, dom ger inget direkt svar tycker jag.

Det är såhär att jag ska göra en analys på läkaryrkets status genom historien. Men nu är det så att jag tror inte jag gjort en analys tidigare :S Inte vad jag kommer ihåg i alla fall.. Skulle verkligen uppskatta om någon kunde hjälpa mig.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Moa-]
2012-03-06 12:27
0

Här kommer en länk om du kan tänka när du skall analysera en text, jag antar att det är en litteraturstudie som du har tänkt genomföra? På vilken nivå läser du? I vilket ämne skall analysen göras och vad är målet med analysen?

Länk

leemland
2012-03-07 11:29
0

Jag läser historia B. Jag har läst ett helt kapitel som handlar om läkekonst och läkare genom tiderna.

Och den ena frågan på inlämningsuppgiften va: Läkaryrkets status har varierat genom historien. Analysera varför och belys exempel från olika historiska epoker.

Tack så mycket, ska genast kolla igenom den! :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/