Studier iFokus

Studier

Etikett02-grundskolan
Läst 1776 ggr
Mirakelhest
2012-02-29 15:55
0

Matteprov

Hej! På fredag har jag matteprov på form och storlek samt bråk och decimaltal. Jag kan nästan ingenting. Jag behöver hjälp med studietekninker och sånt så att jag kan lära in dessa matte saker…

Mvh Mirakelhest :)

Henrika85
2012-03-01 01:47
0

Om du har problem med att lära in "mattersakerna" så ska du i första hand vända dig till din ämneslärare. Ser på din profil att du är 13 år, antar att du går i sexan eller sjuan? Hur har det gått på tidigare prov?

Alla har inte anlag för matte, men känner du att du börjar halka efter redan på den nivån så bör du/dina föräldrar/din lärare se till att du får hjälp att uppnå målen. För tro mig, matten kommer att bli svårare i senare årskurser och på gymnasiet.

Det var flera i min klass som gick ut nian med IG i matte, och var därmed inte behöriga på gymnasiet. Då brydde som sig inte för att dom var så skoltrötta, men det kändes säkert surt senare i livet.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Åsa S
2012-03-01 15:00
0

Har man svårt för sig i ett ämne kan man behöva börja plugga runt 2v innan, matte är ju sånt ämne att man måste öva, öva, öva och det tar tid, funkar ofta inte börja några dagar innan. Borde pratat med din lärare redan när ni hade genomgång för att få det förklarat så du förstod och sedan hade det bara vara att öva, öva, öva tills du kunde allt.

Mirakelhest
2012-03-03 07:41
2

ok :) Fast det gick faktiskt väldigt bra på provet tillslut :) Jag svarade på alla frågor och sånt. Jag trodde att det skulle gå jättedåligt men det gick det inte.

pavor-nocturnus
2012-03-03 12:06
0

Skönt när man märker att man fattat mer än vad man trodde :)

Mirakelhest
2012-03-04 07:39
0

Japp :)