Studier iFokus

Studier

Etikett: 04-eftergymnasiala-utbildningar
Läst 2310 ggr
Sehvrin
0

Vad ska ni läsa i vår?

Igår kom första antagningsbeskedet på antagning.se. Har ni sökt några högskolekurser tills i vår? Har ni kommit in?

Jag sökte tre fristående kurser och har kommit in på alla tre Skrattande

Våtmarker och rinnande vatten, ekologiska tillämplingar, 15 hp
Fortsättningskurs i GIS, 10 hp
Fortsättningskurs i etologi, 7,5 hp

Får se om jag orkar med allt, jag hoppas ju på att ha ett jobb också… Men alla är distanskurser och mer eller mindre flexibla Glad

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Mia
3

Grattis!

Jag har sökt socionomutbildningen och jag kom in så den ska jag läsa i vår Glad

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Stephanie
0

Jag har sökt till basterminen på KTH i Södertälje, Haninge och på campus. Sökte dock tre dagar för sent så jag är reserv Skrikandes

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[AshJ]
0

För min del blir det lite kurser. Miljökunskap samt turism, natur, kultur och miljö.

Chanku
0

För mig påbörjas termin 4 på sjuksköterskeutbildningen :)

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Imasy
0

Jag ska läsa Juridisk översiktskurs 15hp och Mobbningens psykologi 15 hp som är klart, sedan stog jag som reserv på två st också, en heter nåt med risker och hot i vardagen och den andra kommer jag inte ens ihåg vad det var för kurs.

Jag har för övrigt tappat bort mitt huvud så jag är glad om jag kommer ihåg att jag ska börja kurserna om ett par veckor ;)

snuz
2

Kom in på mitt förstahandsval; sjuksköteskeprogrammet - är så laddad! :)

Stephanie
0

#6 Vad härligt! Grattis! Skrattande

Stephanie
0

Skrev i #2 att jag sökt basterminen på KTH, men kan efter att ha kollat in statistiken närmare, konstatera att det inte finns en enda chans att jag kommer in Rynkar på näsan Blir till att satsa fullt ut på högskoleprovet i vår då.

ahlbergaren
0

Jag ska läsa människans och djurens kognition, jätteintressant! Glad

Till våren planerar jag att läsa etologi och hundens beteendebiologi på distans… Det var ett tag sedan jag pluggade och nu när jag hittat så intressanta kurser så är jag jättepepp!

Sehvrin
0

Jag har bestämt mig för att hoppa av våtmarkskursen. Är lite pluggtrött och det var hela tre kursträffar (två som inte var i stan) och som arbetslös har jag inte riktigt ekonomin för att ta mig dit Obestämd

Jag hoppas på att kunna läsa kursen nån gång i framtiden istället, för den verkar intressant.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[NoOrdinaryGirl5]
0

Jag har inte ens bestämt mig för vad jag vill plugga x( Men ska söka såå fort jag kommit på det, . . .

[westerlind]
1

Jag läser Pedagogik med didaktiskt inriktning II, avancerad nivå. Just nu läser jag Specialpedagogik (riktigt intressant, planerar att vidareutbilda mig till Specialpedagog efter att ha jobbat ett par år), sedan blir det praktik i fem veckor och ett arbete om 7,5 hp och sista veckorna ska jag läsa Lärande i språk (tror jag det var). Sedan har jag bara två C-uppsatser kvar innan jag är färdig gymnasielärare! Lääängtar!!

Paimon
0

Var ska du läsa dom kurserna nånstans?

ahlbergaren
0

Människans och djurens kognition läser jag via högskolan skövde. Etologikurserna är distanskurser via linköpings universitet Glad

JustRobin
0

Jag kom in på socionom i Örebro och trivs bra som ¤¤¤! Glad

pavor-nocturnus
0

Pluggar 30 hp svenska och 15 hp litteraturvetenskap. Planen är att bli lärare, och då jag går ett lite speciellt program så slutar det med att jag kommer plugga 7 år (knepig tidigare version av nya ämneslärarprogrammet) - kan jag spara en termin genom att läsa en kvällskurs, då gör jag det! Skrattande