Socionom
Någon härinne som utbildar sig till Socionom? Jag kom in och ska börja 16jan 
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Jag har inte utbildat mig till det, men ville passa på att säga grattis till att du kom in 
Tack så mycket! Pluggar du något? 
Jag har en mastersexamen i biologi (inriktning ekologi) som jag tog i våras. Nu läser lite fristående kurser för att ha nåt att göra (och för att öka min kompetens) medan jag är arbetslös.

Hej Mia!
Jag är relativt nyutexaminerad socionom. Tog examen i juni.
Stort grattis till att du kom in!
Hej!
Vad roligt att du har tagit examen! Var studerade du? Hur var socionomprogrammet för dig? Jag är så nyfiken och längtar riktigt mycket 
Tack så jättemycket!

#5 Jag studerade vid Karlstads universitet och det var bra! det är dock så med alla socionomutbildningar i sverige att de är väldigt teoretiska och inte så mycket praktik dock. det var synd. men OJ så man lär sig när man kommer ut i arbetslivet. det är otroligt spännande yrke och så brett! utvecklande om inget annat=)
Vad roligt! Jag ska studera vid Lunds universitet och där har man fem veckors praktik iaf..

Jo 20 veckors praktik är nog obligatoriskt inom programmet
Jag hade allt sammanhängande i en enda period. Dock skulle jag inte haft något emot att ha ex 30 veckor, lite uppdelat=)
Men ni måste väl ha mer än 5 veckors praktik??=/
Hej! Vad roligt att du kommit på socionomprogrammet :) Hur har första veckan känts, det är väl nolle-p o sådant nu i början? Man brukar vara ganska överväldigad :) Jag tar min examen nu på lördag så för mig är det snart slut, känns både fantastiskt och skrämmande :) Lycka till!