Våga ta steget ut
Jag är nu 23 år heltidsjukskriven och tog studenten 2010. Nu sitter jag och funderar på att börja plugga vidare.
Jag funderar starkt på att bli djurskötare och då är det ju en 3 årig kandidatutbildning som jag behöver, för att bli legitierad djurskötare.
Men jag är lite orolig att ta steget ut, Jag bor nu med min sambo och våra 2 katter i en lägenhet i södermanland. sambon ska föröka komma in på psykologi till hösten men han söker huvudsakligen i stockholm min utbildning ligger i skara för jag vet inte om det finsn på andra delar i sverige.
Någon som studerat till djurskötare och kan berätta hur det är? Sälv är jag orolig att jag inte klarar av studietakten, och orolig över om jag kan komma in.
Någon som har några åsikter?
Vet inte om du kanske menar djursjukvårdare kanske? (Den 3 åriga utbildningen i skara.)
Det är iallafall min drömutbildning men jag är i ungefär samma sits. Har inte betygen till att komma in och inte modet till att lämna skåne för att bo i Skara..
Första steget för mig blir att göra höskoleprovet flera gånger eftersom det är en svår utbildning att komma in på. SEN kan jag tänka på flytt osv..
Jag tror säkert att du kan klara av det om du vill! 
Lycka till!
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se