Engelskatråden
Jag tycker att vi behöver en engelska-tråd. Där vi skriver till varandra på engelska för att öva oss på språket. Kanske har diskussioner, eller bara berättar om vår dag.
Känner du att du vill vara med? Häng på!
Here we go. The first comment in the thread.
Hmm, I guess I should have thought about what I was going to write about, but… It can be more interesting this way.
Today I hasn't done anything necessary… I don't even remember what I have been doing, actually. But tomorrow I'll go to the library and search for english books.
Are you taking an english course right now?
I'd love to join this thread, although I've spoken fluent english since I was young tho. I really fell in love with the language but I'd like to help anyway ^.^
Today I've just been home and just like you I didn't do anything special. I started my day by eating cereals for breakfast and crying my eyes out. Right now I'm trying to figure out what I'll have for dinner, hehehhe
(Vill bara påpeka en grej, det är jättebra att du vill träna engelska och så, men det svåraste med engelskan är om man vill prata brittisk, amerikansk eller autralisk engelska. Den australiska engelskan har jag inte så mycket erfarehet av men när det kommer till US american och UK american så är det väldig stor skillnad, i både stavning och uttryck (speciellt slang :)) ett exempel är
British english = Colour (färg)
American english = Color (färg)
jag menar inte det här till dig #1 har ingen aning om hur du skrev eller om det var rätt eller fel men kom bara på att tänka på det, för jag skrev, what I'll have for dinner.
British english
Breakfast = Frukost
Dinner = Lunch
Tea = Middag
Supper = ''midnattsmat''
**American English
**Breakfast = frukost
Lunch = Lunch
Dinner = Middag
Midnightsnack = midnattsmat
Ville bara påpeka det, att engelskan kan vara mycket klurigare än vad man tror, har själv många svenska vänner som blandar amerikansk och brittisk engelska. Man hör nästan ingen skillnad när det kommer till talspråk men ganska stor när det kommer till skrivandet.
Rätta mig gärna om jag har fel, men ni får också gärna fråga massor om ni behöver hjälp eller om ni undrar mer om grammatiken ^.^ Ursäkta för det långa meddelandet)
i have also spoken fluent english from wen I was really young. when we came to sweden in 2009 and I didn't no swedish so I went to a school where they learned the language.but the first time there when i wasn't really comfortable with the swedish i talked english with every body :P but now I speak very good swedish and every body thinks that I am swedish, thought I've been here only two years (almost)
i've not done anything today only nothing ;)
#3 wow that must've been cool, where ya from? =)
#5 that's nice italy is lovely and yeah it kinda does :D