Engelska B
Har någon av er läst engelska B flera år efter att ni har läst engelska A…?
Nu har jag kommit in på engelska B på komvux (jag vill komplettera med det så att jag har möjlighet att komma in på ett universitetsprogram). Men det är ju … hmm… 7 år sedan jag läste engelska A på gymnasiet… Alltså kan jag inte påstå att jag minns särskilt mycket, men jag kan väl "grundläggande engelska" eftersom jag klarar av att läsa böcker på engelska, förstår filmer som inte är textade osv…
Fungerar det alls?! Eller ska jag ge upp…?
Alla kan ju inte komma direkt ifrån gymnasiet när dom läser upp något ämne t ex…. Så lärarna borde vara vana…?
Sen kommer vi till "att prata"-delen… Då vill jag bara gräva ner mig, men jag antar att det är något som dom flesta inte direkt gillar… Så det kanske går… Nu blev jag orolig bara genom att skriva det, haha…
Jag tror det kan funka.
Själv kunde jag knappt någon engelska alls när jag började gymnasiet kunde knappt läsa meningar och absolut inte skrva en mening, (hadde mycket problem i grundskolan). Men lärde mig sriva och läsa genom Engelsa A och B i skolan.
För mig var skillnaden att man skulle kunna läsa lite bättre, skriva täxter hålla tal och likande på engelska mer i B en a kursen. Allstså det gälle att kunna använda den praktisk. Sen beror det säkert på vilken lärare man har och om man jobbar mycket i böckerna elelr inte.