Studier iFokus

Studier

Etikett11-läxhjälp
Läst 2037 ggr
Gaudium
0

Hjälp med spanskan?

hej, jag går i 9:an och har ett muntligt spanskaprov imorgon, och undrar nu om någon som kan spanska skulle kunna läsa igenom texten jag har skrivit (och ska berätta om). Jag har MVG i betyg så det är det jag strävar efter i den här texten också.

Kommentera gärna om jag har skrivit fel på något, eller om jag skulle kunna utveckla texten mer.

Tack på förhand! :)

sannaisaksen.blogg.se

Gaudium
0

Voy a contar de unda película que he meridao. Se llama "jag saknar dig" o "me echo de menos tu"

es una pelicula muy bien!

en la pelicula hay dos chicas, que son gemalas. de repente una chica murrió en una accidente de coche. el segunda chica fue muy trista.

la pelicula trata de que manera de segunda chica, que ha sobreviente, continus su vida sin su hermana.

la pelicula están batante triste, pero me gusta la pelicula de todas formas!

sannaisaksen.blogg.se

Gaudium
0

Ingen som kan hjälpa mig? :(

sannaisaksen.blogg.se

moondancer
0

Hade gärna hjälpt, men kan ingen spanska :( Hoppas det kommer in någon som kan hjälpa.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

[Liiilly]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kan försöka hjälpa dig så gott jag kan, men är ingen expert på spanska :)

Voy a contar de unda??? La película que he meridao???. Se llama "jag saknar dig" o "me echo de menos tu"

Creo que es una pelicula muy bien!

En la pelicula hay dos chicas, que son gemalas???. de repente una chica muere en una accidente de coche. el otra chica piensa muy trista.

la pelicula trata de la otra chica, que ha sobreviente, continúa su vida sin su hermana.

la pelicula están muy triste, pero me gusta la pelicula todovía!

Vissa saker ändrade jag så jag tycker att det låter bättre, men du kan ju kolla och se hur du tycker. Går i ettan på gymansiet och har därför inte läst så mycket mer spanska än dig, men hoppas jag var till någon hjälp iallafall:) Dem orden jag skrev frågetecken efter fattade jag inte vad du menade med, kanske stavfel, kanske att du missuppfattade något ord..

Gaudium
0

#4 Tack! jag slarvade lite när jag skrev det på datan ;) men tack så mycket!

sannaisaksen.blogg.se

valbal
0

ville veta hur det gick? Hade jag hittat denna innan i fokus hade jag hjälpt dig, kan spanska då mina föräldrar är från centralamerika :P, men finns det något mer du vill ha hjälp med så säg till :)

Gaudium
0

#6 det gick jätte bra, fick MVG :D ändrade dock lite i texten
Okej, det ska jag komma ihåg :)

sannaisaksen.blogg.se

valbal
0

det är ju bra att du fick det betyget :D