Utbildningar! Hjälp!
Hej!
om ett år så är det dags för mig att söka in på universitet, jag vill helst gå i Uppsala, är det någon som vet bra utbildningar vart man får läsa om djur och lite om natur?
jag gillar biologi, så det är biologi eller geovetenskap jag funderar på, men finns det fler utbildningar som är liknande och innefattar mer om djur?
Marinbiolog hade varit en dröm att utbilda sig till, men har läst om det och det verkar inte vara så bra att utbilda sig till de p.g.a. lite jobb o.s.v.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vill du bli praktiskt eller teoretiskt inriktad? SLU har många utbildningar som inriktar sig på djur/natur, bland annat agronom. Bästa tipset är nog dock att prata med en syokonsulent som ska ha koll på det där :) Men ett personligt tips är att inte tänka alltför mycket på jobbmöjligheter, välj det du brinner för, du ska trots allt jobba med det i cirka 40 år…

Gå in på SLUs hemsida, där kan du läda om alla deras utbildningar. Finns både om växter och djur i Uppsala och en del annat.
Skynda långsamt så går det fortare.
okej, ska kolla upp SLU då. :)
Jo, men om jag läser till marinbiolog så kanske jag aldrig får jobba med det sen efter utbildningen.. :S Om jag inte flyttar eller nåt kanske.

Det är sånt man måste tänka på innan man väljer.
Jo, och det är det jag försöker göra så mycket jag kan. Men vem vet hur det ser ut om ca 5 år?

#5 Det är ju nån som har koll på det där. Arbetslivsinstitutet eller några såna. Dom håller koll på hur arbetsmarknaden förändras, i vilka yrken det snart försvinner många arbetare mm. Kommer tyvärr inte ihåg om det är Arbetslivsinstitutet eller nån annan.
Okej, men jag kan ju kolla upp det bara. :)