Projektarbete - Språk?
Jag går samhällsvetenskapsprogrammet med inriktning språk och börjar snart trean, och bör därför börja fundera över mitt projektarbete. Jag vill helst inte skriva en stor uppsats utan vill gärna göra något praktiskt. Jag är väldigt intresserad av språk, och ser därför att kopplingen till min utbildning hellre ska vara till språk än till samhällsvetenskap.
Språken jag läser är svenska, engelska, franska, spanska och kinesiska. Jag har även läst italienska. Utöver språk är jag intresserad av fotografi, sång och litteratur.
Jag har funderat lite på att ha konversationsengelska med pensionärer, men det känns inte riktigt rätt. Jag har även funderat lite på någon slags bok där jag får använda mig av både foto och språk.
Överös mig med idéer på vad jag kan göra!
Fortfarande idélös!

Rent spontant (och jag ska inte ljuga, jag har fått i mig alkohol också) så kommer jag fram till den något flummiga men briljanta idén att försöka fånga ett språk med hjälp av fotografi. Vet inte om det går att få till ett projektarbetem, men det kanske är en bra idé ändå
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus
Det är ju ändå en intressant tanke! Men du har nog rätt i att det kan vara svårt att få till ett projektarbete. Får spåna vidare i den riktningen!
Översätt någon viktig text till så många språk du kan och illustrera detta med bilder. Om du vill göra något mer ingående kan du ju även försöka träffa människor och samtala med dem om texten, gärna sådana som pratar språken.
Texten kan vara allt möjligt, bara du känner det är viktigt.