Studier iFokus

Studier

Etikett04-eftergymnasiala-utbildningar
Läst 1424 ggr
Monarchy
0

amnäla folkhögskola?

Är i stundens hetta förbannad. Sökt folkhögskola och kommit in tillslut (var reserv)
På hemsidan står det kostnad att bo på internat och mat kosta 2700-3900kr

Men nu när jag får hem blanketten får att godkänna vilkåren, att jag vill gå där, priset etc. Står det helt plötsligt 3700-4100kr/månad.

Tycker det är förbannat dålig stil och är det ens lagligt?

När jag ser priset går jag såklart och kollar hemsidan deras för att se om jag minns rätt, och visst gör jag det men dom har "kostnader" på två sidor på hemsidan, på enda står det "för läsår 09-10" vilket jag har sett.

Kan man kräva att få bo för 2700kr, eller amnäla skolan?
Vill inte acceptera att dom luras såhär!

+ utöver detta om jag går på csn.se och försöka söka bidrag, klickar fram folkhögskolan och bläddrar mellan skolan olika utbildningar så finns inte den jag har sökt där!?

Dom som håller i det med csn etc kommer tillbaka från semestern på måndag så får se då.
Och dom som håller i boendet kommer tillbaka veckan före eller samma vecka som skolan börjar.. kommer inte ihåg i detta nu.

Behövde verkligen skriva av mig känner jag.

StickyKitten
0

Om de har angett att kostnaden för året 09-10 var 2700-3900 så tvivlar jag på att det är olagligt. Då ljuger de ju inte utan presenterar bara gamla siffror.

Vad gäller CSN så är det inte alla utbildningar som är CSN-berättigande. Dvs, det är inte säkert att du kan få pengar för utbildningen du ska gå. Vilken utbildning gäller det?

Karmatarerskanise
0

OM det står angivet vilka år kostnaden gällde så finns det ju inget fel du kan anmäla.