få tag på gamla betyg
Hej!
Jag undrar var man får tag i gamla betyg. Måste ha betyg från 9an nu när jag ska söka en utbildning..
Tänkte att jag skulle kontakta skolan, men all personal där har ju sommarlov och jag har ganska bråttom :/ Ska ringa kommunen på måndag men om någon har nåt snabbt tips så skriv gärna det! :)
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
Nu går det inte att söka högskola, går inte förrän till hösten.
Jag sökte nu i april, behövde inte skicka in betyg, dem har dem i någon bas:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
det är inte högskola jag ska söka till, det är en vuxenutbildning genom komvux
det står på ansökningsblanketten att jag måste skicka in betygskopior från grundskola och gymnasie samt anställningsbevis från jobb.
#2 Aha okej :) Vet inte om man kan ringa skolan du gick på eller kommunen eller liknande?:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
japp jag misstänker att det är så jag måste göra :) synd att ingen jobbar på helgen.. hehe, jag vill få detta färdigt nu så att jag kan släppa det sen..

I någon bas? Jo tjena.. jag sökte till alnarp och i mitt antagningsbesked stod det att jag ej var behörig. Det visade sig att betygen som automatiskt skulle komma in inte hade gjort det!! Tack för den liksom..
Skynda långsamt så går det fortare.
uppdatering:
har ringt runt i hela kommunen nu känns det som
svaret är att mina betyg är så pass nya att dom inte kommit in i arkivet ännu…. det är min grundskola jag måste kontakta för att få tag i betygsdokumenten… och skolan är ju tom på folk nu under sommaren -__-
Är du verkligen helst säkert, står det inte att du ska skicka in betyg från högstadiet ELLER gymnasiet. snappast båda tänker jag spontant
eller har du inte gått gymnaiset?