Matte B
Hej! PLuggar upp gamla betyg och allt går jätte bra förutom matte B kursen. jag fattar ingenting och har fastnat. Letat efter sommarkurser men allt är på distans. Har alltid haft svårt för matte och behöver en kurs där jag kan ha en lärare som faktiskt undervisar och hjälper till. Någon som vet? Kollat med solna vuxenutbildning men dom har bara kurser via webblärare och det sättet funkar inte för mig. Vill inte att hela min framtid ska förstöras pga att jag inte klarat matte b.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här var jag bor finns det något som heter Lärcentrum. Dit kan man gå och få gratis hjälp med till ex mattematik.
Kanske finns det något såndant där du bor?
Jodå jag går tre dagar i veckan. Men jag tänkte mer om det finns kursen som ger betyg som inte är distanskursen eller via webblärare. Om jag inte skulle hinna klart menar jag
Ett tips är att kika på Mattecentrum, där kan du få hjälp både över nätet och på mattestugor runt om i landet.
Dom erbjuder inte själva kurserna dock, däremot hjälp!

Mvh Stephanie 

Hjälp har jag redan :) men jag tänkte på mattekurser som har mandat att sätta betyg. Annars finns det gott om hjälp men det verkar inte finnas kurser som inte är på distans :(
#4 Men varför behöver du tvunget en kurs?
Det är väl i princip samma sak om du får hjälpen du behöver, och får betygen av någon annan? Huvudsaken är väl hjälpen?
Eller får man en annan hjälp om det är den som hjälper som sätter betygen?
Kanske uttryckt mig konstigt eftersom det verkar missupfattas. så här är det. Dom kurser som jag hittat är bara på distans och man tentar av hela matte b boken på ett prov. Jag klarar inte att tenta av hela boken på en gång och söker därför en intensiv heltidskurs där man har en lärare på plats och där man kan göra prov kapitel för kapitel. Jag har ganska svårt för matte. Jag är ingen latmask som vill ta den lätta vägen de e inte de det handlar om utan jag vill få hjälp att förstå och faktiskt klara hela kursen.
Min fråga var alltså vet någon vart det finns mattekurser på heltid som inte är på distans och som inte är baserat på ett prov på hela bokens fem kapitel på en gång?
Hej! Jag förstår absolut att du vill ha lärarledda lektioner, jag är likadan.
Jag antar att du bor i Sthlms-området eftersom du kollat på Solna vux? Sundbybergs vuxenutbildning har lärarledda lektioner på deras Komvux, som sträcker sig över en termin.
Åsö komvux har också lärarledda kurser i matte B, dom har i större utsträckning "halvterminer" på 3 mån/10 veckor, men jag är rätt säker på att det finns vanliga halvårsterminer där för mattekurser också.
Fast brukar inte alla mattekurser ha slutprov med hela kursens innehåll? Tror aldrig jag läst en mattekurs som inte har det så 

Mvh Stephanie 

#7 Tack snälla!!!! Du anar inte hur glad jag blir nu, du har räddat mig! Tusen tack underbara Tjorvis!!! 
#8 Det brukar vara prov kapitel för kapitel fram till tredje året på gymnasiet samt på folkhögskolor och har alltid varit så. Att göra prov på hela boken är omöjligt för någon som inte har lätt för matte. Allderles för mycket olika formler, räknesätt etc.