Stressad till max!
Jag började plugga distans via Hermods i måndags, läser två 100p kurser som ska vara klara till slutet av maj.
Tycker det är jättekul och intressant men herregud vad stressad jag är! Kan inte se hur jag ska hinna klart med allt. Har suttit med näsan i böckerna hela dagarna och nätterna och har inte ens kommit igenom studieguide 1 i en kurs än. Den andra kursen har jag inte ens börjat med…
Eftersom jag pluggar heltid så "ska" det räcka med 8 h/dag 5 dagar i veckan men hinner man verkligen då?
Resten av livet måste ju funka med. Städning, tvätt, matlagning, diskning och djuren måste jag ju fixa också.
Jag har lätt för att lära mig, läsa och skriva så där är det inga problem. Men med all stress jag känner så snurrar det runt i huvudet på mig och jag får svårt att koncentrera mig. Hade problem med sömnen redan innan och nu är det ännu värre, har sovit 6 timmar sedan måndag, vilket inte gör saken bättre…
Ni som pluggat distans och heltid: hur har ni lagt upp det så att ni känner att ni hinner med?
Just nu läser jag de kapitel jag ska och tar anteckningar i ett block samtidigt, jag lär mig bäst genom att skriva ner. Men det känns som att det kanske är väldigt tidsödande? Läser jag ett kapitel utan att skriva går det ju mer än dubbelt så fort, men fastnar å andra sidan inte lika bra.
Jag måste verkligen få nån sorts stabilitet i det här, jag funkar inte bra utan sömn så fortsätter det såhär så kraschar jag om nån månad…
Grejen är den att jag ju såklart får bidrag+lån från CSN och jag känner mig väldigt pressad att få bra betyg då jag inte har möjlighet att betala tillbaka alla pengar igen sen…(ja lånet såklart då men det är ju en liten summa/mån, inte en stor klumpsumma)
Att umgås med djur är att vila sin själ
Ingen som vill dela med sig av hur dom gjort för att få struktur i sina studier?
Nu har jag inte läst distans, men utifrån mina studieerfarenheter: