Studier iFokus

Studier

Etikett03-gymnasiet
Läst 2504 ggr
[Wera]
0

Projektarbete årskurs 3.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Behöver tips och förslag på vad man kan hitta på för projektarbete till årskurs 3, antingen ensam eller eventuellt ihop med några.Jag går samhäll inriktning samhäll. Vet inte något om det måste handla om något speciellt än (ex. kring samhäll).

Ni som haft projektarbete, vad gjorde ni? Var det kul, svårt?
Jag vill helst inte behöva "forska" för mycket eller behöva läsa mängder med böcker och skriva en stor uppsats. Lite text och bilder om arbetet i en slags uppsats vet jag att jag antagligen måste göra, samt föra loggbok. Men vill gärna klämma in något praktiskt också. Dock inte ett måste.

Jag tycker inte om något som har att göra med matematik, fysik, kemi, hälsa eller idrott. Historia kan vara av intresse… tycker om att läsa om världskrigen men har redan gjort ett stort arbete om det.

Läste att någon hade gjort ett arbete om "sitt körtkort" (hur han tog det bla. och hur han gick till väga, samt skrev och tog bilder på när han gjorde halkbanan och tog intensivkursen på en vecka). - Vad tror ni om det? Körkort ska jag ändå försöka ta under 3:an (fyller 18 i november) och har planer på att gå intensivkursen. Så det blir liksom "två flugor i en smäll" - ett projektarbete gjort och samtidigt kanske lyckats fått mitt körkort också.

Men kom med förslag och berätta om era projektarbeten iaf! :)

soetisen
0

Mitt projektarbete är ett brädspel med IT - frågor (IT valde jag eftersom jag går sådan utbildning). Det jag gjorde var att göra studieförberande frågor för att sedan lämna spelet till skolan. I själva spelet är det olika delar man kan hamna på, en processor del, en hårddisk del o.s.v. För att sedan få frågor om den delen, jag valde att inte göra allt för många frågor, för är man inte så duktig på det så kommer frågorna repeteras till slut och då kanske något fastnar. Men det blev en heeel del frågor ändå, och det var frågorna som den mesta av tiden gick åt.

Jag valde det här för jag ville ha något som var lite praktiskt, så det blev ett brädspel. Tyckte inte det var särskilt svårt, men vi hade inte så mycket lektionstid utan man fick jobba en hel del på egen hand. Så det gäller att man planerar bra, och följer det. Vilket inte jag lyckades med så bra och hade väldigt mycket att göra sista veckan, men det gick bra ändå.

Det jag gjorde för att komma på idéen till mitt projekt var främst att jag googlade, till slut så kom jag på den här idéen. Men jag tycker idéen om körkort verkar kul Glad

Nu ligger mitt arbete under rättning, så har tyvärr inte hunnit få något betyg på det än.

- Medarbetare på studier.ifokus

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mitt projektarbete handlade om bladkryddor. Deras historiska användningsområden samt dagens.

Utförde ett smaktest som betygsattes av gästerna, samt gjorde en intervju av en man som jobbade på ett företag som odlade kryddor.

Jag gick då restaurang;)

Vad man kan göra i samhälle vet jag inte riktigt.