Studier iFokus

Studier

Etikett14-övrigt-skolrelaterat
Läst 5232 ggr
[MollBarn]
2011-02-18 14:54
0

Studentmottagning?

Efter flera års studier ska jag äntligen sluta gymnasiet, min plan är ju att ha en stdentmottagning, men jag har aldrig varit på en så jag har ingen aning om hur en sådan ska vara. Så det är väl lite hjälp med detta jag behöver.

*Måste jag bjuda min farmor? Hon och jag kommer inte överens och jag gillar henne verkligen inte. Hon bor nära oss och mor och far säger att jag måste bjuda henne.

*Får jag bjuda "min andra familj"? är aktiv i en teater och många av medlemmarna har jag starkare band till än mor och far.

*Är mina övriga vänner välkomna? Vännerna är det som betyder, och jag vill ju såklart dela en av de bästa dagarna med dem, eller ska man vänta med att fira med dem till det är utgång?

*Hur lång tid efter att man har sprungit ut är det brukligt att man har själva mottagningen? Ska troligen åka på någon form av studenflak med klassen, eller på min morbrors motorcykel…

Och er egen erfarenhet, som sagt, helt novis på detta område så hjälp behövs i allra högsta grad…

[Malin]
2011-02-20 16:53
0

Det är DIN studentmottagning, alltså bjuder du precis vilka du vill och vilka du inte vill. Se bara till att ha koll på det så det inte blir allt för många och man har en budget på färre personer och så!

Jag tror jag satte själva mottagningstiden ca 2 timmar efter vi hade sprungit ut och det gör ju ingenting om folk får småmingla en stund innan man kommer hem. Sen beror det klart på hur långt man har till skolan, jag hade ju ex. 4,5 mil hemåt igen!

Karmatarerskanise
2011-03-13 18:32
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Du bjuder bara dom du känner för att bjuda.
Finns ingen anledning att bjuda din farmor om ni inte kommer överens.
Det vanliga är ju att man bjuder familj, släkt och vänner, men man bjuder inte de som man inte tycker om.

Tycker du kan tala om för din pappa att det är du som tar studenten och det är du som vill bestämma över din egen fest :)

Två timmar efter utspringet verkar ganska bra, om man nu inte bor långt borta. Då brukar man hinna åka runt lite och ta sig hem.