Studier iFokus

Studier

Etikett: 19-studieflykt-off-topic
Läst 2330 ggr
Sweelin
0

Resa inom Sverige! Hjälp!

Hejsan ni måste hjälpa mig! Vet dock inte om det är rätt sida men är ju student så det borde vara det Flört

Det är så att min pojkvän bor 80 mil ifrån mig. Vi är 17 (18 detta år) Jag bor i Sundsvall och han i Kalmar, norrland - småland.

Vi reser varje lov samt mycket på sommaren och julen men det är verkligen dyrt!

Vi är studenter och en 14 timmars bussresa kostar närmare 1000 lappen tur & retur, och då går hela mitt studiebidrag och vi har verkligen inte råd med det längre. Samt att vi har andra utgifter, kattmat, fågelmat, ringar, mobil osv.

Vi åker kombination med Ybuss/Byberg Nordin & Swebus men vi hittar inga billigare sätt!
Nu har vi försökt med tåg också, eftersom vi hittade en billig resa, men nu har dom verkligen höjts i pris till tredubbla.

Är det någon som har förslag så skulle det uppskattas mer än hjärtligt!

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

soetisen
0

Sista minuten biljetter kanske är en idé? Sista minuten brukar ju inte vara någon jätteskillnad prismässigt, men man sparar ju lite. Ett annat tips är att bli medlem i SJ prio, så har jag för mig att man samlar på sig poäng och får lite rabbatter och sådär, och reser man ofta så tror jag att det lönar sig Glad

Annars är det en idé att vara ute i god tid, då brukar biljettpriserna vara lägre.

- Medarbetare på studier.ifokus

moondancer
0

Sista minuten, eller när biljetterna släpps (ett antal månader innan avresa…kommer inte ihåg riktigt)

Lifta kan ju också funka, eller anonsera i tidning om fler ska resa dit så ni kan samåka med bil.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus