Studier iFokus

Studier

Etikett03-gymnasiet
Läst 3675 ggr
Loxy
0

Är Jensen ett bra val?

Jag går nu i årskurs 9 och letar efter vilket gymnasium jag vill börja på. Har kollat lite på Jensen och vill gärna höra från någon om går där, har gått där, har syskon eller kompis som går där osv. om det är ett bra gymnasium och vad ni tycker om det.

moondancer
0

Vilken stad bor du i/ska du plugga i? Vad för inriktning ska du plugga? Vet jag detta kan jag försöka hitta lite länkar så man kan hjälpa dig lite, trots att jag inte har koll på just det gymnasiet.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Ceciliaolucifer
0

Jag kan inte säga annat än att Jensen låter fint :)
Jag hoppas att du åker runt och kollar lite, det kan vara värt det när man ska prestera 3års studier på ett specifikt ställe.

Lycka till!

Loxy
0

#1 Jag bor i Stockholm och vill gå sam. Snällt att kolla upp åt mig!

2# Ja, ska gå på öppet hus :)

Korofyll
0

Jag har hört ganska många negativa saker om Jensen, bland annat att det att det är väldigt mycket lärarlösa, okontrollerade självstudier, och bli stökigt. Fast det kan va fel, bilda dig en egen uppfattning! :)

Hallelujah
0

Min syster gick på Jensen och rekommenderar det starkt, det var tydligen en bra grund för hennes utbildning. :)

Loxy
0

#4 Ja jag har också hört det.

Det är kanske en bra skola för vissa, men jag är inte så mycket för deras schema och arbetssätt. Ska nog satsa på vittra. :)

Kaninisen
0

Min kompis går på jensen. Har fått uppfattnignen om att det är en mycket bra skola, skönt med korta dagar såklart (förutom en dag i veckan som är väldigt lång). Men man verkligen MÅSTE kunna ta eget ansvar. Jag skulle personligen inte passa så bra på jensen i och med att de korta dagarna innebär lite mer plugg hemma. Egentligen kanske inte mer plugg än andra skolor, men dem har ju lite smartare scheman. Mindre raster, längre lektioner och koncentrationsläsning (färre ämnen i taget) = kortare dagar!

Loxy
0

#7 Ja, jag skulle gärna börja på jensen, men jag är inte heller så bra på att ta eget ansvar.