pluggar på medlearn
och allt har gått bra.. fått MVG på alla kurser och ett vg, men nu känner jag att kraften sakta rinner ur mig..
jag jobbar, är heltidsmamma till en 1 åring och pluggar 100% distans, herregud!
Men jag har gett fan på att klara det!
Några tips för att få orken på topp?
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Sätt upp ett mål! :) Lycka till!

Ta en liten paus, försök att få tid för dig själv och ladda upp din energi. Lycka till!
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Tänk tillbaka till de tankar som gjorde att du började plugga. Det kan göra att du ser målet lättare igen.
För de flesta fungerar det att sätta upp mål, men sätt gärna upp mindre delmål också. Och belöna dig när du uppnår dessa.
Nu verkar du inte ha problem med det, men låt inte motgångar nedslå dig allt för mycket. Det är lätt att ställ för höga krav på sig själv, så se till att dina krav på dig själv är rimliga.
Unna dig att vara ledig med jämna mellanrum! Även om det är svårt att koppla bort "måste- och borde-tankarna" så hjälper mer att faktiskt koppla bort det helt.
Gör något emellan som gör dig glad och fokusera på något helt annat. Själv har jag dans och pysslande som kan ge mig ny energi.
Det är några tips från mig som harvat på alldeles för länge på min ingengörsutbildning. 
Jag tycker du är både duktig och modig som gett dig in i det med litet barn, jobb och dessutom distansstudier.
Lycka till! Klart att du klarar det!