Nåt jag kan lära mig?
Haha tror jag är knäpp… Vill faktiskt plugga men jag vet inte vad jag ska lära mig? Går i 7an och tänker gå natur med eller utan inriktning matte/data. Så finns det nåt som är bra att kunna som jag kan lära mig? Gärna i ämnet Matte,Fysik eller tyska. Förlåt om det är OT men detta är bästa sidan jag hittade för detta ändamål.

Passar bra in på sidan!
Ja du, vad kan vara bra att lära sig? Eftersom du vill gå natur med inriktning matte/data är just matte en bra sak att kunna. Gör ditt bästa för att klara allt som du ska lära dig i grundskolan, se till att klara proven bra så ska det inte vara något problem^^
Hoppas någon annan har mer konkreta råd än mig^^
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus
#1 jo… Går ju i 7an och man får ju inte betyg än men lärarna sätter ju betyg som det skulle vart och det brukar mest vara VG eller på gränsen till MVG. Jag skulle kunna få MVG vilket jag siktar på i 8an när det är viktigare. Jo matte men vad skulle det nu kunna vara?
Pi kanske är överkurs (vet dock att det är 3,14 i vardagligt bruk) Alla grundläggande räknesätt kan jag fullständigt. (Addition,Subtraktion,Multiplikation,Division) Kanske det finns nån intressant bok jag kan läsa och lära mig en massa saker om? Hm… Väntar på fler svar! :)
en sak att tänka på om du går i 7:an är att du gör ditt bästa och slappar inte i skolan för sen i 8:an tar dem "betygen" från 7:an till 8:ans betyg och sammanställer ett betyg, går själv i 8:an och fick sådär pga att jag har slappat i 7:an som jag ångrade :P
Fotograf av både Ridsport
Http://wickiwallgren.n.nu
Wallix´s Hamstrar
#3 Jaha? Det visste inte jag… Tack för tipset! Har inte fått några dåliga "betyg"/omdömen men jag kan alltid få bättre om det är så. Tack!
#4 ja så var det på min skola iallafall. så man har ångrat en hel del XP
Fotograf av både Ridsport
Http://wickiwallgren.n.nu
Wallix´s Hamstrar