Studier iFokus

Studier

Etikett01-allmänt-om-studier
Läst 1963 ggr
hepplet
0

kemi B = nödvändigt?

Är det nödvändigt att läsa kemi B för att få full behörighet? På mitt gymnasieprogram finns det inte, men jag funderar på att välja till det ändå. Alla andra skolor verkar läsa kemi, fysik och biologi A+B så det kanske är bäst att läsa det också?

soetisen
0

Jag skulle rekommendera att du lägger till kemi b eftersom du blir behörig till mycket fler utbildningar då. Men sen så beror det på vad du vill utbilda dig till också?

- Medarbetare på studier.ifokus

hepplet
0

Så man har alltså inte samma behörighet utan den kursen? Får väl göra det då! Jag vet inte vad jag vill bli, och det är ju mer nödvändigt då att man får en bredare utbildning :/ danke

soetisen
0

Den kursen ger behörighet till rätt mycket som till exempel, apotekare, läkare, tandläkare, biomedicinsk analytiker, agronom, optiker o.s.v.

Jag är själv också osäker på vad jag vill bli och har lagt till den kursen ifall jag vill välja något som kräver det. Visst, jag hade fått sovmorgon annars men jag offrar hellre det för att få en bredare behörighet :)

- Medarbetare på studier.ifokus

[Tassy]
0

Du behöver kemi b till det mesta. De få som bara har kemi a i behörighetskrav nu kommer förmodligen att höja kraven inom kort. Min högskola höjer nu till hösten. Samma sak med matte D.

Ceciliaolucifer
0

Ibland går det bra att ha naturvetenskap A+B istället/lika med Kemi B och vice versa. Skrattande