Universitetsprogram på distans
Är det någon här som läser ett sådant?
Vad läser ni isåfall?
Enligt en undersökning lyckas de som läser på distans sämre än de som går på plats och det tror jag stämmer, det är lätt att distraheras av annat.
Jag läste in pedagogiken via distans när jag lade till lärarutbildningen till min ingenjörsexamen, ingen vidare effektiv el seriös kurs enlig mig jag hade nog lärt mig mer och fått ut mera av utbildningen ifall jag läst på plats. (jag hade sökt till utbildningen som var på skolan men det var för få sökande så jag erbjöds plats på distansen istället)
Jag har läst mycket på distans, både komvux och universitetskurser.
Jag har nu klarat 75,5 hp på distans (det är väl en annan sak med ett helt program kanske, men jag tror ändå att det ska fungera bra), och jag tycker att det fungerar väldigt bra. Man är väl olika helt enkelt. :)
Jag pluggar bäst på natten, och det är få skolor som är öppna då ;)
Ingenjörsutbildning inom datateknik och allt är på distans. För mig är det bra då jag jobbar kväll och slipper ta mig universitetet dagtid.

Arkiv- och informationsvetnskap på distans.
Jag läser webbdesign på distans. Visst, distans-grejen är ingen nyhet för mig efter att ha pluggat halva gymnasiet hemifrån i princip, men jag kan verkligen förstå att det går sämre för många. Det kan vara väldigt svårt att ha den självdiciplinen som krävs, men samtidigt kan det passa många så mycket bättre än schemalagt på skolan.
Jag själv har väl inte världens bästa självdiciplin, så det är nog tur att jag bara läser "för skojs skull" just nu 

Mvh Stephanie 

jag läser TRädgårdsingengör inriktning odling på halv distans åker bara ner på obligatoriska på moment och det är väl ganksa stressigt åtminstone för mig:)
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)