Studier iFokus

Studier

Etikett03-gymnasiet
Läst 2287 ggr
LinaIsabell
2010-10-20 22:03
0

Lunds universitet?

Jag går andra året på gymnasiet (NV) och funderar starkt på att läsa någon utav fysikprogrammen på Lunds universitet (Astronomi/astrofysik är jag inne på just nu, men har 2 andra i åtanke).

Problemet är att jag bott i Kiruna i 16 år, och bor nu i Piteå under min gymnasietid. Jag har INGEN aning om hur något ser ut eller fungerar så långt söder som i Lund!

Har någon studerat på Lunds universitet som kan berätta lite om studierna, boendet och universitetet i allmänhet? 

(Kunskap om vintern, sommaren och insekterna/spindlarna i Skåne är också av intresse ;P )

Mandusius
2010-11-22 21:48
0

jag går inte på lund men jag går på alnarp som liger en mil utanför.

Boende kan vara svårt så jag tipsar dej var i god tid.

Sök på både blocket, lund bostäder, och mycket mer. kolla upp alla student bostäder som finns. Runt lund ligger lomma, malmö, bjäred som det finns bra bussturer i mellan om det skulle vara slut på bostäder  i lund. Finns även de kända påga tågen om man vill bo längre bort:P

vintern vet jag ej än;) Började i år, men blåser gör det :S bodde i lomma tidigare och där blåser det bara utav jag vet inte vad (kommer från södermanland).

men lund är en väldigt trevlig , en stor stad som inte känns så stor om man ska yttrycka sig så. Och själva skåne är väldigt vackert:)

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)