Studier iFokus

Studier

Etikett04-eftergymnasiala-utbildningar
Läst 2393 ggr
Mysticriver
2010-10-06 21:20
0

Valet och kvalet?

Underbart att jag hittade hit, när jag som mest behöver eran hjälp :)

Jo, det är så att i augusti började jag plugga på ett universitet. Men nu har jag insett att skolan inte motsvarar mina förväntningar på en skola. Dom har inte koll på schemat, dom skickar ut kursplanerna typ 1 vecka i förväg, ena läraren säger en sak medans nästa säger en annan, dom kan inte svara på vissa saker utan att kontakta en annan skola osv… Satt och pratade med några klasskamrater och började fundera hur det ska gå när vi ska skriva våra examinationer, kommer dom äns bli godkända?
Och vågar man lägga 3 års tid på att kanske inte lära sig något för att skolan inte fungerar som den ska?
Jag har alltid möjligheten att flytta tillbaka hem till min sambo och börja jobba…

Hur hade ni gjort? Jag vet verkligen inte vad jag vill just nu.

Stephanie
2010-10-06 23:57
0

Usch, vilket dilemma! Rynkar på näsan Jag skulle nog avvakta lite, tills de satts på prov och du ser om skolan verkligen sköter sig eller inte. Har du pratat med dom och påpekat vad du tycker? Bättrar de sig inte och du känner att du inte får ut något av dina studier, så hade jag nog om jag varit i din sits hoppat av och sökt till ett annat universitet till nästa år.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Mysticriver
2010-10-07 00:42
0

#1 Har kännt enda från att skolan startade att dom nog inte har sådär jätte bra koll… Allt har mest vart ett virrvarr från olika lärare.

Jag har pratat med dom men dom anser att dom sköter sig exemplariskt och det inte finns något att klaga på. Jag har sen i augusti inte öppnat en enda bok eftersom det dom vill att vi ska göra kan jag sedan gymnasiet.

Hoppar jag av har en uppsägningstid på 2 månader av lägenheten, dvs måste ha ett jobb att hoppa på, på en gång eller säger upp lägenheten nu och går 2 månader till i skolan.

Stephanie
2010-10-07 00:49
0

Som sagt, vilket dilemma Rynkar på näsan Kan tyvärr inte ge dig några råd…

Mysticriver
2010-10-07 16:25
0

Ingen annan som kan komma med några råd?

StickyKitten
2010-10-12 23:39
0

Svår sits! Personligen tycker jag att det är jätteviktigt att man känner att personalen är kompetent och att utbildningen/kurserna är välorganiserade. Det måste kännas tryggt helt enkelt, inte rörigt och osäkert.

Att de inte lyssnar på era klagomål är också oroväckande, för det betyder förmodligen att ingenting kommer bli bättre under kommande år.

Å andra sidan kan ju utbildningen i sig fortfarande leda till en godkänd examen, bara att det blir svårare att ta sig igenom den med alla störningsmoment runt om. Och frågan är om det skulle bli bättre någon annanstans?

Som sagt, svår sits… Jag hade nog stannat kvar ett tag för att se om det blev bättre på nått sätt, men hoppat av ifall det inte blev det.

Mysticriver
2010-10-13 15:54
0

Nu har jag gjort mitt val :) Fick en fast tjänst, med utvecklingsmöjligheter på ett relativt nystarta företag. Har sagt upp mig lägenhet och flyttat tillbaka till min underbara sambo =) Livet leker =)

Stephanie
2010-10-13 17:27
0

#6 Vad bra! Glad

[Tassy]
2010-11-20 23:13
0

Lämnar kommentar till andra som kanske är i samma sits eftersom jag är för sent ute: Kontakta kåren! Dom är till för att hjälpa dig som student.