Studier iFokus

Studier

Etikett03-gymnasiet
Läst 1748 ggr
[liljuhvit]
2010-11-15 13:22
0

HJÄLP!

Jag behäver hjälp, men vet inte riktigt vart jag ska vända mig. Jag är en tjej på 18 år. Går just nu 2:a året inriktning Islandshäst. Har gått IT-media och Frisör förut så jag ligger ett år efter alla andra. Jag är så fruktansvärt skolless, och när jag nu hoppade in i tvåan Islandshäst så har allt blivit värre. Läkarna säger att jag är djupt deprimerad, och skolan kräver mer än vad jag klarar av. Har försökt prata med min mentor om det här men jag får inte den hjälp jag behöver. Jag har funderat på att hoppa av, och det jag tänkte fråga är: Skulle JAG kunna läsa till exempelvis undersköterska på distans? Eller måste man ha tre års gymnasial utbildning innan? Hur fungerar det här egentligen? Någon villig själ som vill dela med sig av sina erfarenheter?

Creation
2010-11-19 00:46
0

Usch då, det låter jättejobbigt! Hoppas verkligen att det reder ut sig för dig!

Om man läser på denna länk verkar det som att det du vill är fullt möjligt på komvux. :) Du kan läsa det flexibelt, i grupp eller distans. Fastän det står att enbart 20+are ska gå på komvux så är det inte ovanligt att 18 och 19-åringar går där. Den enda skillnaden är att de yngre inte är första prioritet i utbildningsköerna, som jag förstått det.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.