Gymnasium hjälp
Ska snart söka gymnasium men har INGEN aning vad jag ska välja!!!! Tänkte skriva både lite bra och dåliga egenskaper om mig själv( härmar mirrian lite^^men men)Så kan ni lista ut någon bra linje tillll mig;) hihi
- Tar stort ansvar
- Kan lätt bli nervös
- Ambitiös
- Blyg, muntligt fungerar sisådär
- Gillar att pyssla och planera
- Stark i matte
- Bra på att skriva

Kanske samhäll eller natur? Eller något mittemellan?
Eller kanske något praktiskt eftersom du gillar att pyssla?
Det är svårt att säga efter den beskrivningen, det finns ju olika intressetest på internet som du kan göra, pröva det? Vad skulle du kunna gå och vad skulle du inte tänka dig att gå?
Men om du råkar välja fel så är inte det hela världen, det går att byta när du väl har börjat. Jag böt en gång och det funkade bra.
- Medarbetare på studier.ifokus
Jag har funderat på natur, då det är en väldigt utsträckt linje, för jag vet inte vad jag vill bli!!! Men jag skulle faktiskt vilja ha en blandning mellan sammhäll och natur, finns det någon sådan??

Jo det finns på vissa skolor, kolla vad den skolan som du funderar på erbjuder :)
Men du kan också söka här för att se vad olika skolor erbjuder för program.
- Medarbetare på studier.ifokus
På min skola finns ett program som är en blandning mellan sam och nv. Tvärvetarprogrammet kallas det.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Man behöver inte välja efter vad man vill bli i framtiden, det är väldigt många som ändrar sig när dom gått klart gymnasiet. Visst är det bättre att ha haft längre utbildning i det, men som jag sa finns det alltid en risk att man ändrar sig och vill jobba med något helt annat.
Hur gick det? Vad valde du?