Studier iFokus

Studier

Etikett02-grundskolan
Läst 3607 ggr
[Laauraa]
0

Betyg i musik!

Hej allihopa, jag är lite småirriterad just nu eftersom jag fick ett lågt betyg i musik, vilket jag hade förväntat mig bättre. Jag spelar instrument, helt okej sångrröst och har deltagit aktivt i grupparbeterna på musiklektioenrna. Det känns som att läraren inte har sett vad jag kan, har inte fått en chans att visa, blir så himla sur!!!Hur ska hon kunna sätta betyg på mig i musik???? Hon har inte gett mig någon lust att spela instrument hon har bara förstört för mig, jag känner mig sämre på instrumentet som jag spelar på min fritid!!! Jag har tappat lusten till det, för jag har ju endå dåligt betyg i musik..

Någon som har lättare förklaringar om betygskreterierna i musik? Vad ska man nå upp till för g, vg o mvg ? i årskurs åtta.

soetisen
0

När jag gick i högstadiet så fanns det vissa lärare som inte ville sätta höga betyg så tidigt som i åttan på grund av att de inte har sett allt. Du har ju inte nått upp till alla mål än, vilket man ska göra till slutet av nian. Så jag tycker du inte ska tänka så mycket på det nu, utan satsa mer i nian :)

Vill du läsa om vad du ska uppnå för mål för att nå dem olika betygsstegen så kan du göra det här, har du det i åtanke så blir det lättare att få ett högre betyg.

- Medarbetare på studier.ifokus