Studier iFokus

Studier

Etikett05-studieteknik
Läst 2443 ggr
Solveig
2006-09-29 15:58
0

mindmap på datorn

Har ni prövat att göra mindmaps på datorn? Jag har hittat ett program som heter freemind (eftersom jag skriver i mozilla kan jag inte klistra in url, googla istället) Det är roligt att använda. Vi började med att göra en mindmap över antiken via en kanon i klassrummet. Succé! Många såspåsar blev intreserade och bidrog för första gången i diskussionen. Den ska jag tipsa alla andra lärare om. Handledningen finns på www.pim.skolutveckling.se under lärarresurser.

Tom
2006-09-30 02:50
0

Bra initiativ! Alla nya idéer som kan få någon att vakna upp i ett klassrum är positiva.

Tom

Niklas
2006-09-30 11:43
0

Jag har provat programmet. Det är riktigt bra trots att det är gratis. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Solveig
2006-09-30 12:09
0

Den största fördelen är att man kan lägga in länkar direkt i "trädet". De gamla grekerna ligger på skolans nätverk så jag kan inte visa er nu, men alla elever kan öppnaoch hitta det vi gjorde tillsammans och välja vilken gren de vill arbeta med och då lätt hitta adresser de behöver.

bildochfoto
2006-12-09 11:19
0

Jag gillar Cmaptools bättre. Det har fler möjligheter och är också gratis att använda. Det finns också möjlighet att kollaborera om en mindmap…eller konceptmap som i Cmaptools fall

Ladda ner och testa..

Sedan finns Thinklink direkt på nätet.

Niklas
2010-05-18 13:36
0

Här är en länk till Freemind:

FreeMind - free mind mapping software

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning