Komvux med bidrag?
Hej :)
Är det någon här inne som har koll på med det här med poäng för bidrag och hur mycket man kan få'?.
Jag har börjat fundera på att plugga på komvux om ett tag, men jag skulle vilja veta hur många poäng man behöver för att få bidrag från CSN, och hur mycket man kan få?.

Jag har för mig att man måste läsa 200p (halvfart) för att få halva bidraget, och 400p (helfart) för att få hela. Men jag vet inte om det har ändrats eller om jag rent av minns fel.
Okej, men vet du vad bidragen ligger på då? :)

Kolla runt lite på CSN:s hemsida också. Ibland kan det vara svårt att hitta, men det mesta man undrar brukar stå: CSN
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus
Det beror på vad du ska läsa för kurser. För kurser som motsvarar gymnasiekompetens kan man få bidrag i max 80 veckor och är du över 20 så är det samma nivå på studiemedlet som om du läste på högskola. Jag har läst enstaka kurser på heltid på komvux och fått fullt bidrag för de veckor jag läste och då var det inget som krävde att jag läste si eller så många poäng. Det kan ju uförstås ha ändrats sedan jag läste för något år sedan så det är nog lika bra att höra med CSN.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
#4 Okej, asså jag blir 20 till hösten, och ska läsa upp ungefär 4ämnen?.
Ska läsa svenska, ma, samhälle & engelska.